False איך להפוך מאנונימי למפורסם תוך חודש?
פרופסור

איך להפוך מאנונימי למפורסם תוך חודש?

עם קצת יצירתיות, אפשר להפוך כל אדם למפורסם

מערכת פרופסור | 27.03.2008
איך להפוך מאנונימי למפורסם תוך חודש?

"

"ביחרו בן אדם אנונימי שקרוב אליכם: אבא, אמא, אח, חבר טוב. המטרה שלכם היא להכניס עליו כתבה לדפי העיתון עד סוף החודש". זו הייתה המשימה שניתנה לסטודנטים ליחסי ציבור בעבודי קריאייטיב. באותו רגע נראתה המשימה לסטודנטים דמיונית לחלוטין ובלתי אפשרית… אך לאחר חודש נרשמה 100% הצלחה: כל הסטודנטים במגמה הצליחו להפוך את קרובי המשפחה שלהם והחברים ללקוחות ולהפכם למפורסמים, אם באמצעות חשיפה אחת בתקשורת או יותר.

 

כל סטודנט בחר לעצמו "לקוח" והיה צריך לדווח על התפתחות הטיפול בתיק שלו כל שבוע ולדון בפתרון בעיות או העלאת רעיונות לקידומו בתקשורת. כל הסטודנטים נזרקו למים הקרים מייד ונדרשו לחיות את תהליך הלימוד בזמן אמת וללא פשרות.

 

רקפת דור בחרה באבא שלה, יוסי מור, מהנדס במנהל מקרקעי ישראל. רקפת בחרה להתמקד דווקא בתחביבו של אביה מזה עשרים שנה – המצאת פתרונות ופטנטים לנכים בהתנדבות. רקפת שוחחה עם כמה מן הנכים שנעזרו באביה ושמחו לחשוף את סיפורם האישי והמיוחד. הבחירה של רקפת התבררה כנכונה והסיפוריתפרסם בימים הקרובים בחדשות ערוץ 1

 

אודליה אלקבץ בחרה באחיה, יוסי אשל,בעל חנות לתכשיטים עתיקים "דברים של פעם". היא התאמצה לחפש סיפורים פיקנטיים מהחנות: "גיליתי שלאחי יש הרבה סיפורים מעניינים" אומרת אודליה, "למשל, על אישה שכבר סייעה למספר רב של ידידים שלה למצוא אצלו טבעות נישואין עבור בחירות לבן, אך עדיין לא מצאה לעצמה חתן". עם סיפורים כאלה הדרך למגזינים נשיים הייתה קלה, ואחיה זכה לחשיפה ב"קוסמופוליטן" וב"לאשה".

 

יונית דן בחרה בחברתה שרון קנור, מדריכת יוגה שרצתה לפתוח קורס יוגה לתינוקות. "נושא הבייבי יוגה כבר קיבל חשיפה נרחבת בעיתונים השונים, והיה צורך למצוא פן יצירתי שיכניס את שרון לדפי העיתון" מספרת יונית. "לכן בחרתי להגדיר קהל יעד מיוחד– סבתות, ולהצהיר כי הסבתות של היום כבר לא עושות בייביסיטר לתינוק, אלא בייבי-יוגה". מרגע שהגדירה יונית את קהל היעד החדש, החלה התעניינות בקרב העיתונאים, ויונית סגרה כתבות במגזינים הפונים לקהל היעד של חברתה כמו "מנטה" ו"קלאב 50". נאוה עינבר, מרצה במגמת יחסי הציבור של עבודי קריאייטיב, התרשמה מפועלה של יונית והזמינה אותה להשתלב במשרדה.

 

רותי מדלעי בחרה בשותפתה לדירה – אלינור שרגאי שפתחה חברה לייעוץ ארגוני. "חשבתי איך לגרום לעיתונאים להתעניין באלינור. מישהי בכיתה הציעה חצי בצחוק שאלינור יכולה לתת ייעוץ ארגוני לבאסטיונרים בשוק הכרמל ועל ידי כך לתפוס כותרות. הרעיון דווקא מצא חן בעיני והלכתי עליו". כתוצאה מכך קיבלה אלינור חשיפה הן בעיתונות הכתובה והן באינטרנט. בימים אלו נקלטה רותי לעבודה במשרדי "לוטן תדמיות".

 

הסטודנטים ביצעו את הפרוייקט בהנחייתו של יובל אורלי, יועץ תקשורת במשרדי מורל צור תקשורת, ובליווייה של גת וייס – ראש מגמת יחסי ציבור בעבודי קריאייטיב.

 

לדברי יובל אורלי, מנחה והוגה הסדנא : "לא ניתן ללמוד את התחום הזה באופן מוחשי מבלי "להתלכלך קצת". ההבדל בין הסדנא הלא קלה הזו, אך המאתגרת מאד, ביחס לתיאוריות באוניברסיטה היא במעשיות שלה. החוויה שבניהול תיק לקוח מא' ועד ת' עושה את ההבדל בין לימודים תיאורטיים להבנת המקצוע. אין כמו לראות לקוח שמאושר מכך שהוא או העסק שלו נמצאים בעיתון. הפידבק המיידי שקיבלו הסטודנטים הוא חסר תחליף."

 

הדפסה   שלח לחבר

עוד כתבות

תגובות

סה"כ 3 תגובות
מאת
כותרת
תוכן
תרגיל מצויין (לת)
מאת rona | 27.03.2008
כל הכבוד לסטודנטים בקורס יחסי ציבור של עבודי (לת)
מאת גליה | 27.03.2008
לא יודע לגבי הקורס
אבל האיש הזה בתמונה כבר מפורסם הוא ממש דומה לאלכס אנסקי
מאת אמיר | 27.03.2008
בחזרה לדף המגזין הראשי
האם אתה מרוצה מהמסלול בו אתה נמצא
שלח
אתר פרופסור הינו אתר לסטודנטים ובוגרים הכולל תוכן אקדמי רב מסוגים שונים: עבודות אקדמיות, מבחנים, סיכומים, מלגות, תרגומים, בנוסף ניתן ליהנות ממגוון מלגות ומכירת תוכן אקדמי.