שני סטודנטים מהמחלקה להנדסת תעשייה וניהול במכללה האקדמית להנדסה ירושלים פיתחו מערכת מידע, המסייעת בפיתוח מיומנויות אינטליגנציה רגשית אצל ילדים. המערכת האינטרנטית נוסתה באופן מדגמי בבתי-ספר שונים לאחר קבלת אישור ממשרד החינוך.
הפרויקט נעשה בהנחיית ד"ר גיא קשי האחראי על פרויקטי הגמר במחלקה להנדסת תעשייה וניהול, ובהנחייתה המקצועית של מנהלת
"האתגר המרכזי היה לשלב בין מיומנות בפיתוח תוכנות מתחום ההנדסה והניהול לבין תחום האינטליגנציה הרגשית", אומר סטודנט המכללה
המונח אינטליגנציה רגשית לקוח מתחום הפסיכולוגיה, ומתייחס ליכולת או למיומנות האדם לזהות, להעריך ולנהל את רגשותיו ואת רגשות האחר. ואיך הולכים ביחד תעשייה וניהול עם אינטליגנציה רגשית אתם שואלים? כהן מספר כי הרעיון עלה בעקבות קריאת הספר "אינטליגנציה רגשית" של דניאל גולמן.
דורון חושף קצת מאחורי הקלעים של המערכת: "בפני הילדים מוצגים סרטוני וידיאו של סיטואציות מחיי היום יום. בשלב הבא, הילדים משיבים על שאלות התוכנה. לאחר מכן, המערכת מנתחת את תשובות התלמידים, משקללת את הנתונים ומייעצת על דרכי חשיבה חדשות בהתאם לתשובות הילד". דורון מוסיף כי המערכת יכולה לסייע לאנשי חינוך לזהות חריגות וסטיות מהמגמות הרווחות אצל ילדים.
"תחום עבודת צוות ואינטליגנציה רגשית מהווים חלק חשוב מהיכולות הנדרשות ממהנדסים בכלל וממהנדסי תעשייה וניהול בפרט, המובילים תהליכים בארגון. המערכת שפותחה משלבת כלי הנדסת תעשייה וניהול מצד אחד וכלים פסיכולוגיים מצד שני ומהווה דוגמא מאוד יפה לגלישת תחום הנדסת תעשייה וניהול לתחומים מגוונים כמו האינטליגנציה הרגשית, נשמח לראות מערכות דומות העוזרות לשיפור אינטליגנציה רגשית הן בילדים והן במבוגרים", סיכם ד"ר גיא קשי.