False תואר ראשון בביו טכנולוגיה
פרופסור

תואר ראשון בביו טכנולוגיה

תואר ראשון בביוטכנולוגיה מקנה לסטודנטים לימודי הנדסה, כימיה, פיזיקה ועוד שאח"כ עוזר להם להשתלב בשוק המהנדסים התעשיתיים. במכללות רבות בארץ ניתן ללמוד תואר זה.

מערכת פרופסור | 04.03.2018
תואר ראשון בביו טכנולוגיה

לימודים אקדמאיים לימודי תואר בביוטכנולוגיה דורשים סטודנטים או מועמדים בעלי חשק להנדסה, פיזיקה, כימיה וכל תחומי המדעים. לאחר הלימודים הסטודנטים משתלבים בשלל עבודות כמהנדסים.

המרדף אחר תואר הראשון מתחיל עוד כשאנו קטנים, הרבה לפני שאנו בכלל יכולים ללמוד באוניברסיטה מבחינה שכלית, כאשר אבא ואימא משגעים אותנו ומספרים לנו שעם תואר נמצא עבודה טובה ונרוויח הרבה כסף. אחרי שהשנים מתקדמות ואנו מסיימים את השירות הצבאי, ההרשמה ללימודים אקדמאיים קרובה מתמיד. מה כדאי ללמוד? מה רוב הסטודנטים החדשים בוחרים? ומה זה ביו טכנולוגיה והאם זה מועיל ורווחי?

מה רוב הישראלים לומדים?

לימודים אקדמאיים הם לא משחק ילדים וחלק מהאנשים לא מסיימים את התואר שהם התחילו. לעתים זה נובע ממהירות להתחיל ללמוד בלי שמוכנים לכך מנטלית, לפעמים לא מוכנים לכך כלכלית, לפעמים עולים הרהורים במהלך התואר האם התואר הזה באמת מתאים ולפעמים זה פשוט קשה מידי. אולי זה נובע מכך שרוב הישראלים מחפשים את המקצועות הקשים שנתפשים כמבוקשים ביותר, כמו מקצועות ההנדסה, משפטים ומדעי המחשב. המקצועות הללו הם המבוקשים והנפוצים ביותר, כאשר במקצועות מסוימים מעידים על הצפה בתחום כמו למשל בתחום עריכת הדין.

אילו מכללות מובילות באזור הצפון?

באזור הצפון יש מספר מכללות מובילות שכדאי מאוד לשקול ללמוד בהן, כאשר ידוע כי המוסד הלימודי בו למדתם משפיע מאוד גם על הסיכויים שלכם להתקבל לעבודה נחשקת בהמשך. אחת המכללות המובילות ביותר בצפון היא מכללת אורט בראודה שממוקמת בכרמיאל, שם ניתן ללמוד את מקצועות ההנדסה. עוד מכללה מובילה היא מכללת תל חי, לאלו שרוצים להרגיש גם אווירה שקטה יותר באצבע הגליל.

מהו תואר ראשון בביו טכנולוגיה?

• תואר ראשון בביוטכנולוגיה הוא למעשה תואר ראשון בהנדסה והלימודים אורכים 4 שנים. התהליך מתחיל כמו תואר בהנדסה, עם בסיס מדעי נרחב בתחומי פיזיקה, כימיה ומתמטיקה כאשר גם ביולוגיה נלמדת ברמה גבוהה. התחום משלב בין ביולוגיה לטכנולוגיה, זאת אומרת מפתח גילויים מדעיים עד ליצירת מערכת שבה האדם יכול להשתמש לצרכיו או לשימושים תעשייתיים אחרים.

התהליכים הביולוגיים שבתואר

• התחום משתמש בתהליכים ביולוגיים שונים בטבע, שכוללים אנזימים, הורמונים, חיידקים, מיקרו אורגניזמים וכולה, וכך מסיק לגבי היכולת להשתמש בהם לצרכי של האדם אחרי פיתוח שיכול לארוך שנים על גבי שנים. למשל, גילוי הפניצילין אפשר את ייצור האנטיביוטיקה הראשונה, ומשם השאר היסטוריה.

למה תואר ראשון בביו טכנולוגיה כדאי?

תואר ראשון בביו טכנולוגיה הוא אחד התארים הכי מעניינים שיש, כאשר הידע שתלמדו יעניין אתכם אפילו אם לפני כן לא הבנתם באמת עד כמה עמוק הנושא הזה יכול להיכנס. כמו כן, מדובר בנושא שלעולם לא יפסיקו לחקור כאשר מהתחום הזה מגיעים הגילויים המרעישים של המחר. בנוסף, אפשרויות התעסוקה רבות מאוד כאשר התחום הזה נמצא בעלייה מתמדת, כאשר ניתן להשתלב במגוון רחב של תעשיות: תעשיית המזון, החקלאות, תעשיות שקשורות בכימיה כמו גילוי נפט וגז, תעשיית הרפואה ופיתוח תרופות וכולה. גם שכרם של המהנדסים מתגמל מאוד כבר מתחילת הדרך.

הדפסה   שלח לחבר

עוד כתבות

בחזרה לדף המגזין הראשי
האם אתה מרוצה מהמסלול בו אתה נמצא
שלח
אתר פרופסור הינו אתר לסטודנטים ובוגרים הכולל תוכן אקדמי רב מסוגים שונים: עבודות אקדמיות, מבחנים, סיכומים, מלגות, תרגומים, בנוסף ניתן ליהנות ממגוון מלגות ומכירת תוכן אקדמי.