False Rudo Y Cursi
פרופסור

Rudo Y Cursi

יוקרן החל מיום חמישי 28/5 בבתי קולנוע לב וברחבי הארץ

מערכת פרופסור | 07.05.2009
Rudo Y Cursi

Rudo Y Cursi

 

 

בימוי – קרלוס קוארון

תסריט – קרלוס קוארון

הפקה – אלפונסו קוארון, גיירמו דל טורו, אלחנדרו גונזלס איניאריטו

צילום – אדם קימל

עריכה – אלכס רודריגז

 

 

גאל גרסיה ברנאל – טאטו/קורסי

דייגו לונה – בטו/רודו

גיירמו פראנצ'לה – בטוטה

ג'סיקה מאס – מאיה

אדריאנה פאז – טוניה

דולורס הרדיה – אלווירה

 

 

 

 

מקסיקו 2008, 102 דק'

 

אתר הסרט:

http://www.rudoycursilapelicula.com/

 

 

הסרט "רודו וקורסי" מופץ על-ידי "לב סרטים ובתי קולנוע"

ויוקרן החל מיום חמישי 28/5 בבתי קולנוע לב וברחבי הארץ.

 

סינופסיס

 

רודו וקורסי הם שני אחים מעיירת חוף קטנה במקסיקו שעובדים במטע בננות וכמו כל נער מקסיקני הם מבלים את רוב זמנם במגרש הכדורגל. יום אחד, במהלכו של משחק תמים, מגיע צייד כישרונות מהעיר הגדולה ומתלהב מקורסי. בין לילה מוצאים עצמם שני האחים משחקים כדורגל מקצועי במקסיקו סיטי חיים חיי זוהר, מרוויחים משכורות עתק, זוכים לתהילה, מכוניות מהירות ונשים יפות.

אבל לכל חלום יש צד גם אפל - הימורים, סמים, תככים וקנאה סובבים את הצמד, ובהיותם הכוכבים הגדולים של שתי קבוצות יריבות, מגיע היום בו הם נאלצים להתחרות אחד בשני במשחק גדול וחשוב.

במצב אירוני זה, כאשר גורל הקבוצות, הקריירה והמשפחה עומד להיחרץ בגול אחד, הם נאלצים להילחם אחד בשני בכל הכוח, אך בה בעת גם למצוא דרך בה הם יוכלו לשוב להיות אחים...

 

דבר הבמאי

 

"רודו וקורסי" היה כמו פרויקט משפחתי: אחד המפיקים (אלפונסו קוארון) הוא אחי, שני האחרים (אלחנדרו גונזלס איניאריטו, גיירמו דל טורו) ושני הכוכבים, גאל ודייגו, חברים טובים שלי, וצוות ההפקה כולו נעשה שותף אינטימי ללידת הסרט. כולנו היינו למשפחה אחת גדולה שהתארגנה סביב מטרה משותפת. הרגשתי מוגן מאוד.

מה עוד יכולתי לבקש? המפיקים שלי מבינים קולנוע מבחינה יצירתית ומוכנים היו לתרום עצה, ניסיון וכישרון רב. נהניתי משני העולמות – הן מתמיכתם הכלכלית והלוגיסטית והן מן המשוב היצירתי שסיפקו לי.

דייגו וגאל נתנו את הטוב ביותר לדמויות שגילמו. כל כך נהניתי לראות את הדמויות הללו קורמות עור וגידים – דמויות שביניהן לבין השחקנים לא היה שום דבר במשותף. תחילה הופתעו כשחילקתי להם את התפקידים – דייגו הרגיש אינטואיטיבית שמתאים לו לשחק את קורסי הרגשני וגאל אמר שמזדהה עם רודו הקשוח. הסכמתי איתם – וזו בדיוק הסיבה שבחרתי ללהק אותם ההיפך מן המצופה.

גיירמו פראנצ'לה (בתפקיד "צייד הכישרונות") הוא הקומיקאי המפורסם ביותר בבואנוס איירס. הופתעתי כשביקש לקחת חלק בתהליך הליהוק והופתעתי שוב, מאוחר יותר, מענוותו הגדולה במהלך העבודה. הוא הבין היטב שאני לא מחפש את פרנסלה הבדחן אלא את השחקן – וכך הגיש את דמותו של בטוטה בהופעה אמינה מתחילתה ועד סופה.

צילמנו וערכנו את הסרט בצורה נקייה על מנת להגביר את האפקט הריאליסטי. נזהרתי מאוד ממנייריזם – כי אתה משלם עליו בריאליזם. בתחילת הסרט השוטים פתוחים, תנועת המצלמה אופקית ורחבה. שוטים כאלה הולכים ונעלמים ככל שמתקדם הסיפור, קצב העריכה הולך וגובר לתוך המערכה השלישית, כאילו אנחנו מתגנבים לתוך המרחב האינטימי של הדמויות: החל ממטע הבננות בהתחלה ועד למבטם היוקד של הגיבורים לקראת הסיום. גישה כזו, בבימוי ובעריכה, שומרת שהקצב לעולם לא ידעך. אין רגע לאבד. סצינה אחת נגמרת ושנייה דוהרת מיד בעקבותיה, בלי לעצור אפילו כדי לשאוף אוויר.

כשהתחלתי לכתוב את התסריט דמיינתי את "רודו וקורסי" כסרט מוקומנטרי על טאטו, שחקן פשוט מהשכונה שעולה לגדולה בעולם הזוהר של הכדורגל המקצועי ואז נעלם במפתיע – ומשאיר אחריו אגדה. שיתפתי את גאל ואת דייגו ברעיון ושניהם רצו לשחק בתפקיד הראשי – איזה כיף! אלא שהיה לנו רק גיבור אחד. רציתי כל כך לעבוד שוב עם שניהם שהחלטתי לפתח דמות נוספת. הדימוי הראשון שעלה במוחי היה שני שחקני כדורגל שפותרים ביניהם איזו דרמה קשה ואינטימית רגע לפני בעיטת פנדל מול אצטדיון מלא אוהדים. אז עלה בדעתי שיהיו אלה שני אחים והתחלתי לבנות את הסיפור לאחור.

אני מקווה שהכנות והאותנטיות הם מה שאנשים מחפשים באולם הקולנוע. ליהקנו צוות שחקנים נהדר בעלילה ייחודית שנושאה אוניברסאלי – אחים – נושא שכולנו חווינו בדרך כזו או אחרת במהלך חיינו.

 

קרלוס קוארון


דבר המפיקים

 

"רודו וקורסי" היא דרמה המטופלת בטון המיוחד כל כך ומשופע ההומור של קרלוס. אפשר לשגות ולחשוב שזו קומדיה, כיון שהתסריט נעים, משעשע ועליז. יש הרבה צחוקים. בעיניי יסודו של הסיפור הוא היחסים בין האחים. זה סיפור על יריבות לא פחות מאשר על אהבה, יריבות על אהבת אם. במובן מסוים, הסרטים של קרלוס ושלי הם אוטוביוגרפיים, לא מבחינה אנקדוטלית אלא מבחינה רגשית. אני מרגיש שהסרט מתפקד יותר כדיוקן עצמי של שני חצאים המתקיימים בקרלוס עצמו. מצד אחד הוא קשוח כל כך ומצד שני הוא האדם הרגיש ביותר.

 

אלפונסו קוארון

במאי "ואת אמא שלך גם" (2000), "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן" (2004), "הילדים של מחר" (2006). אח של קרלוס.

  

באופן אישי, מאוד נמשכתי לנושא המרכזי – היריבות בין האחים. זה סיפור אוניברסאלי המובא בהקשר של הספורט הפופולארי ביותר בעולם: כדורגל. דרך הספורט הזה נחקרים הנתיבים השונים לחלוטין של שני האחים הללו, גישותיהם מתנגשות והמאבק ביניהם הוא על החיים ועל המוות, ממש כמו קין והבל. הנושא הזה תמיד ריתק אותי – וכאן הוא נעשה בתוך ליבה של משפחה, שהיא החממה האולטימטיבית ליצירת "טרגדיה". אחת ממעלותיו של הסיפור היא ההזדמנות להביט במקביל בשתי תפישות מציאות, באופן שבו משפיע שינוי הסביבה על שני אנשים נבדלים כל כך האחד מהשני. יש יקום מורכב בהרבה מהכפר או העיר – זהו השילוב שהוא גם וגם ובו בזמן אף לא אחד מהם. התסריט מעמיק בנושא ההגירה למקסיקו סיטי, הגירה המתרחשת מדי יום, הוא עוסק ברצון לעוצמה, לתהילה, לחשיפה. חלומות שמדי יום מתנפצים באכזבה מרה.

 

אלחנדרו גונזלס איניאריטו

במאי "אהבה נושכת" (2000), "21 גרם" (2003), "בבל" (2006).

"רודו וקורסי" עבר שלבים ארוכים ומסתוריים בהתפתחותו. לאורך התהליך הבנו שקרלוס הוא היחיד שמבין את הסיפור ממש לעומקו. אף אחד אחר לא יכול היה לביים אותו. הסיפור והטון הם לגמרי שלו. נהניתי לגלות עד כמה הקצב הנרטיבי של הסיפור שונה מזה של אלפונסו. לכאורה זהו סרט פשוט. אך למעשה, בצילום ובבימוי השחקנים מסתתרת חוכמה אדירה. כשאני קורא תסריטים של קרלוס, וגם במקרים שהייתי מעורב בהבאתם למסך, אני נתקל בקטעים שיש בהם דיוק רב, סרקזם חד ואמפתיה גדולה לדמויות. עכשיו, לאחר שביים את סרטו באורך מלא הראשון, אני נוכח שהוא מסוגל בעצמו להעביר למסך את האיכויות האלה. אני מופתע רק ממידת הבגרות שבה הוא הצליח לעשות זאת.

 גיירמו דל טורו

במאי "ילדים של אף אחד" (2001), "הלבוי" (2004) ו"המבוך של פאן" (2006).

 

על הבמאי והשחקנים

 

קרלוס קוארון (תסריט ובימוי)

קרלוס קוארון נולד במקסיקו סיטי ב-1966. הוא למד ספרות אנגלית באוניברסיטה הלאומית של מקסיקו והשתתף פעמיים בסדנת הכתיבה של מכון סאנדנס. תחילה כתב סיפורים קצרים ומחזות. ב-1988 החל לכתוב עם אחיו, אלפונסו, לטלוויזיה. בעקבות רעיון שהעלו שניהם כתב תסריט לסרט ""Love in the Time of Hysteria עליו זכה באריאל, פרס הקולנוע המקסיקני, ב-1991. ב-1997 ביים את סרטו הקצר הראשון, "Sistole Diastole", עם סלמה היאק, וכתב את "Who the Hell is Juliette?" שקטף שני פרסי אריאל. ב-2001 כתב וביים שני סרטים קצרים נוספים, וכתב עם אחיו את הסרט "ואת אמא שלך גם" שהיה ללהיט בינלאומי, זכה בפרס אריה הכסף בפסטיבל ונציה והיה מועמד לפרסי האוסקר וה-BAFTA על התסריט.

ב-2005 ביים את הסרט הקצר Ofelia"" וסדרת אנימציה לטלוויזיה.

 

גאל גרסיה ברנאל (טאטו/קורסי)

גאל גרסיה ברנאל זכה בפרס הקולנוע המקסיקני על הופעת הבכורה שלו ב"אהבה נושכת" (2000) של אלחנדרו גונזלס איניאריטו. שנה אחר כך זכה בפרס פסטיבל ונציה על סרטו של אלפונסו קוארון "ואת אמא שלך גם", בו כיכב לצד דייגו לונה, והופיע עם פנלופה קרוז ב"אין חדשות מאלוהים". ב-2004 שיחק ב"חינוך רע" של פדרו אלמודובר ובתפקיד צ'ה גווארה הצעיר ב"דרום אמריקה באופנוע". שנה אחר כך הופיע בתפקיד אלביס פרסלי בסרט "המלך" עם ויליאם הארט. ב-2006 שיחק ברנאל ב"מדעי החלום" של מישל גונדרי וב"בבל" (2006) של איניאריטו וב-2008 ב"על העיוורון" על פי סיפרו של ז'וזה סאראמאגו.

 

דייגו לונה (בטו/רודו)

דייגו לונה הופיע לצד חאווייר בארדם בסרטו של ג'וליאן שנאבל "לפני שהלילה יורד" (2000). שנה אחר כך כיכב עם גאל גרסיה ברנאל ב"ואת אמא שלך גם" וחלק איתו את פרס פסטיבל ונציה. ב-2002 שיחק ב"פרידה", ב-2003 ב"שטח פתוח" של קווין קוסטנר וב-2004 ב"טרמינל" של סטיבן שפילברג. לאחרונה הופיע לונה ב"סרט אפל" (2006), ובסרט "מילק" (2008) של גאס ואן סאנט.

הדפסה   שלח לחבר

עוד כתבות

בחזרה לדף המגזין הראשי
האם אתה מרוצה מהמסלול בו אתה נמצא
שלח
אתר פרופסור הינו אתר לסטודנטים ובוגרים הכולל תוכן אקדמי רב מסוגים שונים: עבודות אקדמיות, מבחנים, סיכומים, מלגות, תרגומים, בנוסף ניתן ליהנות ממגוון מלגות ומכירת תוכן אקדמי.