למעלה מארבעים סטודנטים, הלומדים במסלול הגיל הרך, בקרו השבוע במוזיאון תל-אביב לאמנות. הסיור הוא חלק מתכנית הלימודים למתמחים בשילוב אמנות בחינוך לגיל הרך, הנלמדת ב"מכללה האקדמית בית-ברל", בשיתוף בין "בית הספר לחינוך" לבין "בית הספר לאמנות – המדרשה".
מסגרת ההתמחות משלבת לימודים תיאורטיים, לימודים פדגוגיים, התנסויות סדנאיות וביקורים מודרכים במגוון מוזיאונים וגלריות.
"אין כמו ביקור במוזיאון להמחשת 'שפת האמנות' ולהבנתה, אומרת לאה אופיר, ראש מסלול הגיל הרך, הביקור במוזיאון מזמן חוויה אסתטית, תרבותית ולימודית, מגרה את דמיונו של הסטודנט, מעודד יצירתיות ופיתוח עצמי. אלה יכולים להתקיים רק בסביבה עשירה ומעשירה, מול יצירות מקוריות המזמנות תגובה בשיח וביצירה".
יום הפעילות במוזיאון, בו לקחו חלק כל הסטודנטים המתמחים באמנות בליווי ארבעה מהמורים המלמדים אותם, שם דגש על החינוך האמנותי לגיל הרך. במסגרתו שמעו הסטודנטים הרצאה בנושא "חוויית הסיור במוזיאון - משמעות החוויה עבור ילדים", סיירו בתערוכות ולקחו חלק בסדנא מעשית במרכז ההפעלה. בסדנא ניתן דגש להיות המוזיאון סביבה לימודית בצד משאב למידה-הוראה.
לדברי ד"ר מיכל סדן מרצה לאמנות במכללה האקדמית בית ברל, "הביקור במוזיאון והפעילות בו אינם חד-פעמיים. הסיורים במוזיאונים ובגלריות משולבים בתכנית ההתמחות ומקבלים דגש בשנת הלימודים השלישית במסגרת השיעור 'ביקור מודרך בתערוכות ושיח באמנות עכשווית'. על פי התכנית יבקרו הסטודנטים במוזיאון בפריפריה (משכן האמנויות בעין חרוד), במוזיאון לילדים (מוזיאון הילדים בחולון), במוזיאונים קטנים בת"א (מוזיאון רובין ומוזיאון נחום גוטמן) ובאחרים, כל זאת במטרה להשלים ולהעמיק את תהליך הלמידה, לחשוף את הסטודנטים לקשת רחבה של עשייה אמנותית ישראלית ולהפוך אותם לצרכני תרבות נבונים של מוזיאונים."