False האם אתה בנישה שלך?
פרופסור

האם אתה בנישה שלך?

סטודנטים, בוגרים - האם אתם חשופים לכל אפשרויות הקריירה שלכם?

כתבה פרסומית | 14.07.2008
האם אתה בנישה שלך?

עכשיו שאתם כבר עמוק באמצע בתואר הראשון או כבר לקראת סיומו ואתם קצת מבולבלים לאיזה 'נישה' לפנות בין "ים המשרות בעיתונים ובאינטרנט" 'נישה' מציעה לכם מקום אחד בו תוכלו למצוא את כל האפשרויות שלכם להשתלבות בצוותי פיתוח, להיחשף לכל האתגרים הטכנולוגים שקיימים בשוק ומקום בו תוכלו למצוא את כל המשרות הכי חמות בעולם ההייטק והמדיטק. אם השקעת מאמץ והתוצאות שלך ראויות, מגיע לך להרוויח יפה ולבנות קריירה מעניינת.


אז איך מחפשים עבודה?

בכדי להצליח בתהליך חיפוש העבודה, כמו בעסקים ובכל נושא אחר, החשוב ביותר הוא להבין את האינטרסים של הגורמים המעורבים. שאם לא כן, תמצא את עצמך מתוסכל כשהאינטרסים שלך לא יתקדמו בקצב הרצוי לך.


בתהליך חיפוש עבודה יש 3 'שחקנים' עיקריים בעלי אינטרסים שונים:

מחפש העבודה - יעשה הכל בכדי לקדם את הסיכויים להצלחה. לרוב, ישלח את קו"ח דרך חברים, מודעות 'דרושים', אתרי אינטרנט , חברות השמה ועוד. חלק מהמועמדים לא יודע כלל היכן מסתובב הרזומה שלו.


חברת ההשמה - משרתת את דרישות הלקוח ומתוגמלת על הצלחה. לרוב, כמות העבודה גדולה מכמות הזמן ולכן יש לנהל סדרי עדיפויות. ככלל, מועמד ששלח את קו"ח שלו ב'תפוצת נאט"ו' מקבל עדיפות נמוכה היות והסיכוי לקבל את ההשמה - נמוך (סטטיסטיקה פשוטה).


הלקוח - מחפש את המועמד המתאים ביותר לארגון תמורת תשלום סביר. למשאבי האנוש אין אינטרס לקבל את קו"ח של אותו מועמד מספר רב של פעמים. כמגמה גוברת, הלקוחות בוחרים מספר מצומצם של חברות השמה איכותיות שיודעות לסנן את המועמד המתאים ולתת ערך מוסף למיון (לא רק לשלוח קו"ח בפקס).


מסקנה - השוק הישראלי לומד מהשוק האירופאי והאמריקאי ומתחיל להעריך השמה איכותית. לכן, אין למועמד ברירה אלא לעשות מחקר שוק ולברר מי הן חברות ההשמה הנחשבות ורק איתן לעבוד. רק כך תעלה את סיכוייך. עבודה חשובה יותר מרכישת רכב, לכן מן הראוי להקדיש לפחות את אותו זמן.


עשה ואל תעשה למועמד

  • חיפוש עבודה הוא תהליך קריטי לכל מעגלי חייך- הקדש לו זמן ומחשבה.
  • התייחס לתהליך החיפוש כחוויה בה תיחשף למגוון טכנולוגיות, תרבויות ארגוניות ולאנשים שונים.
  • נסה להגדיר לעצמך את הקריטריונים של "תפקיד חלומותיך", ולאן הוא מקדם את מסלול ההתפתחות המקצועי והאישי שלך.
  • נקודות למחשבה: הגדרת התפקיד, עיסוק החברה, אופי התרבות הארגונית, גודלה, שלב הפיתוח של המוצר, הערכות שוק ההון לגבי החברה ופוטנציאל הצלחתה וכמובן מיקומה הגיאוגרפי, אם לא מתחשק לך לעמוד בפקקים... קורות חייך הם הכלי הראשוני באמצעותו אתה משווק את עצמך. לכתיבת
  • קו"ח כללים ברורים. אל תתבייש ללחוץ על הלינק על מנת ליצור קו"ח ברורים ותמציתיים, שישרתו את יעדיך.עליך להכיר את אפיקי חיפוש העבודה הקיימים בשוק: הפניות דרך חברים,
  • חברות השמה, אתרי אינטרנט או לוחות דרושים בעיתונים.
  • לידיעתך, חברות ההייטק מגייסות כ-30% דרך הפניות מחברים, 40% באמצעות חברות השמה והשאר באמצעות מדורי ה'דרושים' בעיתונות ומקורות אחרים.
  • דרך חברים תוכל להגיע לקומץ של חברות. דרך חברות השמה תוכל להגיע למספר גדול ומגוון של חברות וגם לקבל ראייה רחבה של השוק.
  • בחר חברת השמה איכותית שתעשה עבורך את עבודת הסינון על פי הקריטרינים שקבעת.
  • תהליך איכותי ומבוקר יאפשר לך להתמקד רק בהצעות רלוונטיות.קבל המלצות על חברות ההשמה האיכותיות מחברים וממשאבי אנוש בחברות הטכנולוגיות. המנע מניגודי אינטרסים.
  • חיפוש עבודה מצדיק פתיחת תיבת דואר אלקטרונית (הוטמייל או דומיו) זאת על מנת שתוכל לשמור על דיסקרטיות החיפוש.
  • במהלך חיפוש העבודה אתה עשוי להרגיש שסדר העדיפויות שלך משתנה.לגיטימי לשנות דגשים לחברת ההשמה, ככל שהתהליך מתקדם. לדוגמא: אם בהתחלה חיפשת רק חברות סטארט-אפ, לגיטימי להיפתח גם לחברות אחרות.
  • לפני הראיון אסוף כמה שיותר אינפורמציה על החברה ועל התפקיד המוצע. בקר באתר האינטרנט, שאל חברים, או את חברת ההשמה.
  • הגע בזמן לראיון והקפד על הופעה מכובדת. עדיף להקדים כמה דקות ולהגיע בנחת.
  • הראיון הראשוני הוא מהותי להמשך תהליך. עליך לשדר עניין, ביטחון מקצועי וליצור קשר חיובי עם המראיין.
  • עם התפתחות התהליך יצטברו אצלך מספר הצעות עבודה. זכור כי הצעתהעבודה היא רק תחילתו של מו"מ - לגיטימי לבקש שיפורים ותוספות. ניתןלהיעזר בגורם שהפנה אותך לחברה (חבר או חברת השמה) כדי לגשר על הפערים בשלב זה.
  • זכור לעדכן את החבר או חברת ההשמה אם התקבלת דרכם לעבודההודות לו - כך הם יקבלו את התגמול המגיע להם וגם יזכרו אותך לטובה בפעם הבאה...
  • כמו בחיים, הכל פשרות, גם להצעה הטובה ביותר יהיו חסרונות. מהרגעשקיבלת את ההחלטה להצטרף למקום עבודה חדש - זרום עם ההחלטה, ואל תחשוב על אפשרויות שאולי החמצת.

סטודנטים/ות ובוגרים/ות במדעי המחשב/תוכנה/הנדסה/מדעים מדוייקים אשר מעוניינים להיחשף לחזית הטכנולוגיה, מוזמנים לפנות אלינו.


אנחנו נשמח למצוא עבורך את הנישה הבאה שלך...

משרות בוגרים/סטודנטים נוספות ממתינות לכם באתר
www.nisha-hr.co.il

למשלוח קו"ח
Academy@nisha-hr.co.il

קבוצת `נישה – השמה איכותית` מתמחה בהשמת בכירים ומקצוענים בתחומי ההייטק, הביוטק והכספים. את ניסיונה הרב, מומחיותה ובעיקר המוניטין צברה `נישה` בהשמה איכותית בשירות חברות בינלאומיות, ישראליות וקרנות הון-סיכון מהמובילות בתחומי המיחשוב, ההייטק, מדעי החיים והפיננסים. ב'קבוצת נישה' 7 נישות (בכירים, הייטק, ביוטק, פיננסים, שוק ההון, קלינטק וגלובל), 92 מקצועני השמה, 2 סניפים בישראל, 2 סניפים בארה"ב ורשת של 60 שותפים ברחבי העולם.

הדפסה   שלח לחבר

עוד כתבות

תגובות

סה"כ 2 תגובות
מאת
כותרת
תוכן
מעניין
תודה
מאת אמיר | 14.07.2008
משחק מילים משעשע בכותרת
סחטיין
מאת שחר | 20.07.2008
בחזרה לדף המגזין הראשי
האם אתה מרוצה מהמסלול בו אתה נמצא
שלח
אתר פרופסור הינו אתר לסטודנטים ובוגרים הכולל תוכן אקדמי רב מסוגים שונים: עבודות אקדמיות, מבחנים, סיכומים, מלגות, תרגומים, בנוסף ניתן ליהנות ממגוון מלגות ומכירת תוכן אקדמי.