שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק מוסר : "התאונה הקשה שארעה הבוקר בכביש 66 הייתה יכולה להימנע או לכל הפחות ניתן היה להקטין את חומרתה באופן ניכר. כביש 66 גבה עד היום יותר מדי קורבנות בנפש אך לא זכה לטיפול ראוי מבחינת התשתיות. מדובר בכביש אדום אשר התאונות הקשות בו שלתשתיות חלק משמעותי בהן חוזרות ונשנות".
נתונים לגבי כביש 6 :
• אורכו של הכביש 17.5 ק"מ
• מדובר בכביש בעל עומסי תנועה כבדים – כאשר התשתית שלו אינה תואמת את נפח התנועה בו.
• לכל כיוון נסיעה בכביש יש נתיב אחד בלבד ואין קיר הפרדה בין הנתיבים. בתאונה היום לו היו שני נתיבים בכל כיוון וקיר הפרדה ניתן היה למנוע את מעבר המשאית לנתיב הנגדי.
• אין בכביש תאורה מוסדרת.
• בחלקו אין שוליים מוסדרים.
• לאורך הכביש יש יישובים חקלאיים ותנועה של כלים חקלאיים החוצים אותו.
• הכביש הינו ציר הובלה של משאיות המגיעות מכיוון נמל חיפה.
• בכביש מתרחשות בממוצע 34 תאונות מדי שנה.
• בכביש נפגעים בממוצע 91 איש מדי שנה.
• יש בכביש כ-6 ק"מ הידועים כנוקודות תורפה וקטעים מסוכנים בהם יש ריבוי של תאונות.
פתרון אשר היה ייתכן והיה יכול למנוע את התאונה היום נמצא בשלבי ביצוע אך השלמתו מתעכבת – מדובר במחלף עין תות באזור אליקים – חלק מפרוייקט כביש 6.
השלמת מחלף זה צפויה להקטין ואף לפתור את בעיית עומס התנועה בכביש 66 – מהלך שייתכן והיה מונע את הקורבנות שחייהם נגבו הבוקר.
השלמת מחלף עין תות הייתה צפויה להסתיים בסוף 2007 אך נכון להיום צפי הסיום נדחה לשנת 2009 כאשר עד אז ימשיכו עומסי התנועה בכביש 66.
למידע נוסף ליחצו: תאונות דרכים
נתונים לגבי כביש 6 :
• אורכו של הכביש 17.5 ק"מ
• מדובר בכביש בעל עומסי תנועה כבדים – כאשר התשתית שלו אינה תואמת את נפח התנועה בו.
• לכל כיוון נסיעה בכביש יש נתיב אחד בלבד ואין קיר הפרדה בין הנתיבים. בתאונה היום לו היו שני נתיבים בכל כיוון וקיר הפרדה ניתן היה למנוע את מעבר המשאית לנתיב הנגדי.
• אין בכביש תאורה מוסדרת.
• בחלקו אין שוליים מוסדרים.
• לאורך הכביש יש יישובים חקלאיים ותנועה של כלים חקלאיים החוצים אותו.
• הכביש הינו ציר הובלה של משאיות המגיעות מכיוון נמל חיפה.
• בכביש מתרחשות בממוצע 34 תאונות מדי שנה.
• בכביש נפגעים בממוצע 91 איש מדי שנה.
• יש בכביש כ-6 ק"מ הידועים כנוקודות תורפה וקטעים מסוכנים בהם יש ריבוי של תאונות.
פתרון אשר היה ייתכן והיה יכול למנוע את התאונה היום נמצא בשלבי ביצוע אך השלמתו מתעכבת – מדובר במחלף עין תות באזור אליקים – חלק מפרוייקט כביש 6.
השלמת מחלף זה צפויה להקטין ואף לפתור את בעיית עומס התנועה בכביש 66 – מהלך שייתכן והיה מונע את הקורבנות שחייהם נגבו הבוקר.
השלמת מחלף עין תות הייתה צפויה להסתיים בסוף 2007 אך נכון להיום צפי הסיום נדחה לשנת 2009 כאשר עד אז ימשיכו עומסי התנועה בכביש 66.
למידע נוסף ליחצו: תאונות דרכים