הבמאי המרתק ושופע הדמיון, זוכה פרס האוסקר מישל גונדרי ("שמש נצחית בראש צלול", "מדעי החלום"), חוזר בקומדיה חדשה ומפתיעה המספרת את סיפורם של שני חברים טובים, שדה אלקטרומגנטי אחד וכל סרט שאי פעם אהבתם...
כאשר ג'רי (ג'ק בלאק, "קינג קונג") מתמגנט בטעות, בעודו מנסה לחבל בתחנת הכוח, שלטענתו ממיסה את מוחו, השדה המגנטי שנוצר סביבו מוחק את תוכן כל הקלטות בחנות הוידאו בה עובד חברו הטוב ביותר מייק (מוס דף, "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה").
השניים נאלצים למצוא פתרון כדי להציל את מישרתו של מייק בטרם ישוב הבוס (דני גלובר, "נשק קטלני") ממסע לצורכי ריגול תעשייתי. למרות שכל הסרטים נמחקו, עליהם להחזיק בכל מחיר בלקוחות הקבועים שלהם. איך הם עושים זאת? פשוט מאוד. הם מצלמים מחדש כל סרט: החל מהדרמה הנוגעת ללב "הנהג של מיס דייזי", דרך קומדית האימה "מכסחי השדים" ועד סרט הפעולה הקומי "שעת שיא".
הפתרון שמצאו השניים בדוחק הופך ללהיט ותושבי השכונה נעמדים בתור לשכור את גירסת ה"עשה-זאת-בעצמך" של ג'רי ומייק לסרטים הגדולים מכל הזמנים. אבל להצלחה הקטנה, למדים במהירה השניים, יש מחיר גדול...
"מנין הרעיון?" נשאל התסריטאי והבמאי מישל גונדרי כשהציג את סרטו בפסטיבל סאנדנס.
"היה לי חזון אוטופי," מספר גונדרי בהתרגשות, "דמיינתי קהילה של אנשים בה החברים יוצרים בידור לעצמם, במקום שתהיה ישות אחת שיוצרת וישות נפרדת שצורכת. רציתי להתבונן באנשים שמטפחים סיפורים כמו גידולים בגינה, להתבונן בהם ולצלם אותם."
"ובסרט נראה אותם עוברים מחיקוי ליצירה. האם זה היה חלק מן הרעיון?"
"ודאי," משיב הבמאי. "והמסע, התהליך הזה, חשוב ביותר. לא רציתי לעודד חיקוי, רציתי לעודד יצירה. בתחילה הם מחקים כי מטרתם איננה להיות יצירתיים. רק בשלב מאוחר יותר מגיעה ההכרה ביצירה עצמאית."
"עד כמה קשה היה לקבל אישור לצלם מחדש את הסרטים ה'משוכפלים' של מייק וג'רי?"
"החלק הבעייתי ביותר היה דווקא האישור להשתמש בקופסאות הוידאו הישנות. דווקא הן מוגנות בקנאות על ידי זכויות יוצרים. אפשר להעתיק כל סיפור של כל סרט ולעשות פארודיה – זו לא בעיה. אבל היינו מוכרחים את הקופסאות כי הגיבורים מתייחסים אליהן ולפעמים מצלמים רק על סמך עטיפת הקלטת. זה לא היה פשוט."
"קדימה תריץ אחורה" יעלה לאקרנים ביום חמישי 6/3