מספר תרגילים לשיפור הזיכרון לסטודנטים לקראת הבחינות.
כשאתם באים לקרוא וללמוד, תמצאו מקום נוח ומואר, תשבו זקוף ותנשמו עמוק. נשימה שטחית לא מזרימה מספיק חמצן למוח.
תתחילו מקריאת הכותרת, ראשי פרקים, משפטי פתיחה וסיום. תבדקו מה אתם יודעים וזוכרים על הנושא. תייצרו עניין בחומר הנלמד, "איך הדברים יכולים לעזור לי בעתיד?". על ידי סקרנות בלבד ניתן להעלות את המוטיבציה ללמוד ולהצליח.
תהיו קשובים לזרימת הטקסט. תתאימו את מהירות הקריאה לקצב החשיבה שלכם. אם משעמם לכם, תנסו להאיץ. אם התעייפתם – תנוחו. רישום וסימון תוך כדי קריאה משפרים את ההבנה גם בהווה וגם בעתיד. תבינו ותסכמו את הרעיונות החשובים במספר מילים בודדות משלכם. תדגישו רק את מה שתצטרכו לזכור בפירוט רב יותר, מידע שיכול להופיע במבחן. בנוסף, אם אתם יכולים להוסיף ציורים ואיורים גראפיים, זה מאוד יעזור להבנה ולזיכרון של החומר.
זיכרון של מה שלמדנו או קראנו תקף לעשר דקות בלבד, אחרי זה יש איבוד מהיר של המידע. על ידי שחזור החומר הנלמד ניתן לחסוך לימוד מחדש, לוודא בסיס ידע רחב ולשפר את יציבות הזיכרון. את השחזור כדאי לבצע מייד לאחר סיום הלמידה, ואז אחרי שעתיים, יום, וארבעה ימים, כשעושים יחידת לימוד נוספת. על ידי שחזור שיטתי ניתן להגיע לזיכרון של למעלה מ-90% מהחומר הנלמד.
אם חשבתם שתצליחו בבחינה בלי סימולציות, הרפיה ומנוחה – טעות בידכם. כמו טייס בסימולאטור, חישבו על צורות שונות של הצגת החומר. תדמיינו איזה שאלות תקבלו במבחן, "איך תענו על השאלות הללו?", "איך המרצה שלכם היה עונה על אותן השאלות?". חשיבה חיובית עוזרת להצלחה, תחשבו "איך אצליח במשימה". תנסו לא להמעיט בשינה, כי שינה מועטה פוגעת גם ביצירתיות וגם בזיכרון. המנוחה עוזרת לסדר את החומר בזיכרון ארוך הטווח ומייצרת משאבים נפשיים שתזדקקו להם במהלך הבחינה.
באדיבות אנה ולב גולדנטץ', אקדמיק אקיומן