False הסתכל בקנקן
פרופסור

הסתכל בקנקן

דרכים לסדר רהיטים בחלל מסחרי לפי עקרונות ה-DISPLAY

מערכת פרופסור | 07.02.2008
הסתכל בקנקן

שלמה המלך, ממציא הביטוי: "שקר החן והבל היופי" לא הכיר, כנראה, את תחום ה-DISPLAY.

לעומתו, הסטודנטים של החוג לעיצוב פנים במסלול האקדמי המכללה למינהל, הם הראשונים בארץ להתוודע לתחום זה באופן אקדמי.
הסטודנטים ידגימו את עקרונות התיאוריה באירוע תחרותי"Eco Design-environment on display"  שיתקיים באאוטלט של טולמנ'ס במתחם תחנת הרכבת של בית יהושע  ביום שישי 15.2.08, בשעה 11:30 (נעילת התערוכה 29.2.08).



באירוע יתקיים מיצג מיוחד בו יודגמו חמש דרכים לסדר רהיטים בחלל מסחרי לפי עקרונות ה-DISPLAY, כשכל פינה תלווה בנעימה מוסיקלית מותאמת במיוחד לפי ייעוצו של המפיק המוסיקלי הנודע לואי להב.
בסיום המיצג ישא ראש החוג לעיצוב פנים פרופ' אריה סיון דברים, ויחולקו פרסים לקבוצה הזוכה.

כל הרהיטים שייקחו חלק במיצג, ימכרו על ידי טולמנ'ס באותו היום בהנחה של 30%,  ו-10% מהרווחים יתרמו למלגה לסטודנט נזקק מן החוג לעיצוב פנים במסלול האקדמי המכללה למינהל.

עוד תורמים לטובת האירוע: בית הספר לפיסול "בסיס", שיתרום פסלי בוגרים, חברת המנורות הנודעת גוצ'יני שתתרום מנורות וחברת ANYWAY המייצרת אבני בניה מחול הנגב בפטנט ישראלי ייחודי שתתרום אבנים לשימוש במיצג.



מהו ה DISPLAY?

ה- DISPLAY, תצוגה בחללים מסחריים, הוא תחום חדש בארץ (גם אם ותיק בעולם), המתמקד באופן התצוגה של המוצרים בחנות.
תיאורית ה- DISPLAY, מסייעת למעצב להציג את המוצרים נמכרים בחנות, באופן המשתמש בידע מעמיק בנושאי צבע, צורה, צליל, ריח ופסיכו-פיזיקה.

תיאורית ה-DISPLAY פותחה לראשונה בלונדון בשנות ה-60 של המאה הקודמת על ידי המעצב טרנס קונראן, עבור רשת חנויות הביטאט לרהיטים וכלים, שפתח באותה התקופה. קונראן האמין כי אין מוצר מכוער בפני עצמו, ממש כשם שאין מוצר יפה בפני עצמו- אלא איכותו האסתטית של המוצר נקבעת לפי מיקומו ואופן הצגתו. לצורך כך פיתח תיאוריה הנעזרת במחקר אסוציאטיבי  של הצורה והחומר מהם עשוי המוצר על מנת להתאימו לסביבת התצוגה בפרט ולחנות בכלל.

ורדינה קיש רודי שעבדה עם קונראן, תפיק את האירוע ברוח רעיונותיו.



איך מעצבים לפי עקרונות ה- DISPLAY?
כך למשל יתבצע עיצוב מדף הגויאבות בחנות הירקות:
שלב 1 - מחקר אסוציאטיבי: מה מזכירה לנו גויאבה? – האם את ריח הסתיו, החגים, שקית האוכל של בי"ס וכד'.
שלב 2- ניסיון למצוא הקשרים לצורה ולחומר ממנו עשויה הגויאבה – כלומר, איזה צבע יראה הכי טוב ליד הפרי, איזה צבע יתאים לו.
שלב 3 – התאמת סביבת התצוגה למוצר – מנסים "לשדך"  מוצר, צבע או צליל שיחמיא לגויאבה ויראה טוב על ידה, אם מהסיבה האסוציאטיבית (למשל, החלטנו שגויאבה מתקשרת אסוציאטיבית עם הסתיו, ולכן נשים לידה קלמנטינות של ראשית עונה), או סיבה חומרית (כגון צבע- ירוק בהיר/כהה, צבע ניגודי).
שלב 4 – התאמת סביבת התצוגה לחלל החנות הכללי – ננסה לקבוע את מידת התאמת הצבעים, הצלילים והחומרים בין הגויאבה וה- DISPLAY שלה לשאר המוצרים באולם התצוגה.



על הרהיטים באירוע 
לאירוע נבחרו חמש חברות בינלאומית המציגות ריהוט אקולוגי. בין חמשת החברות ניתן למצוא את נאנימרקינה, האחים קמפנה מבית אדרה, סוואלהליין ואתניק קראפט. "נאנימרקינה" Nanimarquina הינו מותג יוקרתי ספרדי, בעל מוניטין של כ- 20 שנה, המתמחה בעיצוב פריטי טקסטיל ושטיחים ייחודיים, בעיצובים יוצאי דופן המעוצבים על ידי נאני מרקינה עצמה ומעצבים בינלאומיים כגון חוויאר מריסקל, אדוארד סמסו, פטי נונז ואחרים. עיצובם של השטיחים מאופיין בצבעוניות עזה, משחקים של תלת מימד, קווים גיאומטריים, צורות וקווי מתאר לא שגרתיים וטקסטורות מיוחדות, ליצירת הרמוניה עיצובית בחלל הפנים המודרני.

השטיחים משלבים בין עיצוב עכשווי וייצור מסורתי ובתהליך ייצורם ניתנת חשיבות רבה לאמנות אריגת השטיחים המסורתית. מרבית השטיחים מיוצרים בהודו וחלקם נארגים בעבודת יד. הצבעים, הניחוחות והאווירה של הודו ומסורות תרבותיות של המזרח הרחוק, הם שמעניקים השראתם לעיצוביה של נאני מרקינה.

בין העיצובים המקוריים ניתן למצוא שטיח מדגם bicicleta שבמקום חוטי צמר, ארוגים בו בעבודת יד בשיטה מסורתית רצועות גומי מצמיג פנימי של של אופניים.

האחים קמפנה, הינם מעצבים ברזילאים מובילים בעלי שם בינלאומי בעולם העיצוב, שסימן ההיכר בעיצוביהם הוא שימוש בחומרים פשוטים בצורתם הבסיסית או חומרים ממוחזרים, המחוברים באוסף כאוטי היוצר צורות אותנטיות, כביכול אקראיות וחסרי צורה מוגדרת. פריטי העיצוב של קמפנה מאופיינים במראה אמורפי, השובר את קווי העיצוב המקובלים.

הראשונה היא CORALLO כורסה עשויה חוטי ברזל המחוברים ביניהם ללא סדר מוגדר והשנייה היא FAVELA כורסא עשויה שבבי עץ במראה כאוטי.

כורסאות אלו של קמפנה מאפיינות עיצוב כאוטי זה ושוברות את המוסכם והמקובל בכל הקשור לקווי עיצוב סטנדרטיים ולחומרים מהם עשויות כורסאות שגרתיות המשדרות לרוב נוחות ורכות

Swalaline מציגה את הכסא זולו מאמא בעיצובו של Haldane Martin. מרטין אימץ שבט של נשים דרום אפריקאיות ולימד אותם טכניקות של שזירה. הכסא עשוי מבקבוקי פלסטיק ממוחזרים בישלוב טכנולוגיה עדכנית. מרטין מאמין כי כל אחד צריך לקחת אחראיות אישית בניסיון לשמר את כדור הארץ.

Ethnicraft הינה חברת ריהוט עץ בלגית המוכרת יותר מ-15,000 פריטים בחודש בכ-30 מדינות בעולם. כ- 60% מרהיטי העץ עשויים מקורות עץ ממוחזרים שנמצאו בבניינים נטושים ואתרי בנייה ו-40% מהרהיטים עשויים מעצים שנכרתו ממטע עצי טיק תחת פיקוח נוקשה של הרשות המקומית הקובעת כמה עצים יכרתו כל שנה ובאיזה גודל.



על הקורס
הקורס החדש, "תצוגת אובייקטים בחללים מסחריים", בהנחיית קיש-רודי, בנוי כסדנא, המאפשרת התנסות מעשית לצד זו התיאורטית. הקורס מקנה כלים לבניה ותכנון של תצוגות בחללים מסחריים מגוונים. הכלים יוצרים שפה עיצובית חדשה הקושרת בין החלל לתכולה המסחרית המוצגת בו. השפה העיצובית החדשה נשענת על תפיסת עולם הוליסטית, המשתמשת בתחומים כגון פסיכולוגיה של הצבע והצליל, פסיכו-פיזיקה ומדעי החומר.



על טולמנ'ס
טולמנ'ס הינה בעלת מוניטין של למעלה מ- 20 שנה בקרב בקהילת העיצוב בישראל והנציגה הבלעדית של למעלה מ- 30 מותגים בינלאומיים מובילים. טולמנ'ס מתמחה בתחומי הריהוט הביתי המעוצב, דלתות, ריהוט גן, מטבחים וכלי בית יוקרתיים. לרשת 6 מרכזי מכירה בהרצליה פיתוח, בתל אביב, בחיפה, בירושלים ובבית יהושע.

 

 

 

"Eco Design-environment on display"
יום שישי 15.2.08 שעה 11:30, באאוטלט של טולמנ'ס,
מתחם תחנת הרכבת בבית יהושע
טלפון לפרטים: 03-9634390

הדפסה   שלח לחבר

עוד כתבות

תגובות

סה"כ 2 תגובות
מאת
כותרת
תוכן
וואו
כמה עולה כניסה? איך מגיעים לבית יהושוע?
מאת לינור | 07.02.2008
ליד נתניה, לא? (לת)
מאת דן | 07.02.2008
בחזרה לדף המגזין הראשי
האם אתה מרוצה מהמסלול בו אתה נמצא
שלח
אתר פרופסור הינו אתר לסטודנטים ובוגרים הכולל תוכן אקדמי רב מסוגים שונים: עבודות אקדמיות, מבחנים, סיכומים, מלגות, תרגומים, בנוסף ניתן ליהנות ממגוון מלגות ומכירת תוכן אקדמי.