סרטו החדש והמסקרן של המאסטר הקוריאני קים קי-דוק ("להרגיש בבית") הוא סיפור על אהבה בלתי אפשרית שצופן בחובו סוד וגאולה.
ביום חורף קר מגלה יאון כי בעלה בוגד בה. בסערה שקטה היא מחליטה לצאת אל עבר בית הסוהר בו כלוא ג'ין, נידון למוות העושה כל שביכולתו כדי לשים קץ לחייו לפני הוצאתו להורג. היא אינה מכירה אותו, אך שמעה את סיפורו בטלוויזיה.
איש לא מבקר את ג'ין, אך כשהוא שומע שאישה מבקשת לראותו הוא מסכים – מתוך סקרנות. הפגישה הראשונה משונה במעט, אך להפתעתו של ג'ין, יאון חוזרת לפגישה נוספת. באמצעות טפטים צבעוניים ותמונות נוף מרהיבות מעצבת יאון מחדש את תא הביקורים בו תחלוק עם ג'ין את ימיו האחרונים, ומשיבה אליו את הרצון להמשיך לחיות.
ג'ין מתחיל להיפתח אל האישה הזרה, שעה שבעלה מתחיל לחשוד...
הזמן הולך ואוזל, גזר הדין הולך וקרב והדרמה הטקסית בין השניים מתהדקת לקראת שיאה – היכן יוציא הנידון למוות את נשימתו האחרונה?
מנין המשיכה העזה ליחסים טעונים, נרגשים, רומנטיים וטראגיים כל כך, בסרט אחרי סרט? – נשאל קים קי-דוק בראיון.
"הצרות שמתעוררות בין גברים לנשים הן הכוח שמניע את העולם", משיב הבמאי. "זה קונפליקט אוניברסלי, אבל בה בעת הוא משקף גם הבדלים תרבותיים. בזירה האירופאית מזה זמן המצב בין המינים יציב יחסית והסרטים האירופאים משקפים את הסטטוס קוו הזה. הם מתונים יותר. לעומתם, הקולנוע האסיאתי רועם, נפיץ ובלתי צפוי, כיון שהיחסים בין גברים לנשים נמצאים בטלטלה ומלחמת המינים של השינוי עדין בשיאה."
"נשימה" עלה לאקרנים בלב ת"א, בתיאטרון ירושלים וסופ"ש בלב סמדר ביום חמישי 24/1
ביום חורף קר מגלה יאון כי בעלה בוגד בה. בסערה שקטה היא מחליטה לצאת אל עבר בית הסוהר בו כלוא ג'ין, נידון למוות העושה כל שביכולתו כדי לשים קץ לחייו לפני הוצאתו להורג. היא אינה מכירה אותו, אך שמעה את סיפורו בטלוויזיה.
איש לא מבקר את ג'ין, אך כשהוא שומע שאישה מבקשת לראותו הוא מסכים – מתוך סקרנות. הפגישה הראשונה משונה במעט, אך להפתעתו של ג'ין, יאון חוזרת לפגישה נוספת. באמצעות טפטים צבעוניים ותמונות נוף מרהיבות מעצבת יאון מחדש את תא הביקורים בו תחלוק עם ג'ין את ימיו האחרונים, ומשיבה אליו את הרצון להמשיך לחיות.
ג'ין מתחיל להיפתח אל האישה הזרה, שעה שבעלה מתחיל לחשוד...
הזמן הולך ואוזל, גזר הדין הולך וקרב והדרמה הטקסית בין השניים מתהדקת לקראת שיאה – היכן יוציא הנידון למוות את נשימתו האחרונה?
מנין המשיכה העזה ליחסים טעונים, נרגשים, רומנטיים וטראגיים כל כך, בסרט אחרי סרט? – נשאל קים קי-דוק בראיון.
"הצרות שמתעוררות בין גברים לנשים הן הכוח שמניע את העולם", משיב הבמאי. "זה קונפליקט אוניברסלי, אבל בה בעת הוא משקף גם הבדלים תרבותיים. בזירה האירופאית מזה זמן המצב בין המינים יציב יחסית והסרטים האירופאים משקפים את הסטטוס קוו הזה. הם מתונים יותר. לעומתם, הקולנוע האסיאתי רועם, נפיץ ובלתי צפוי, כיון שהיחסים בין גברים לנשים נמצאים בטלטלה ומלחמת המינים של השינוי עדין בשיאה."
"נשימה" עלה לאקרנים בלב ת"א, בתיאטרון ירושלים וסופ"ש בלב סמדר ביום חמישי 24/1