False ח"כ אלכס מילר עונה לשאלות
פרופסור

ח"כ אלכס מילר עונה לשאלות

ח"כ אלכס מילר ממפלגת ישראל ביתנו, יו"ר השדולה למען הסטודנטים בכנסת, בראיון בלעדי לפורטל פרוספסור.

דר נדלר | 01.01.1900
ח

ח"כ אלכס מילר, יו"ר השדולה למען סטודנטים בכנסת, מפלגת ישראל ביתנו עונה לשאלותינו בנושאים הפוליטיים, הסטודנטיאליים והאישיים.


פוליטי
ש:
תוכל לפרוש בקצרה את האידיאולוגיה המדינית, החברתית והכלכלית שלך?
בתשובתך אנא התייחס לנושאים הבאים כגון: יחסך לשטחים, יחסך לפלסטינים, יחסך לזכיות אדם, יחסך לביה"מ העליון, יחסך לתכנית להחלפת שטחים של יו"ר מפלגתך אביגדור ליברמן, גישתך הכלכלית, יחסך למדיניות חברתית, בחירת מקום מגורייך באריאל

ת: - ביחס לסוגיית "שטחים תמורת שלום": אני מאמין שהנוסחה של שלום תמורת שטחים, נכשלה. בכל מקום בו נתנו שטחים הם נוצלו לרעתנו: גבול מצרים סוריה פרוץ להברחות נשק, בכל מקום ממנו צה"ל יצא מן השטחים הטרור התחזק ונבנו מפקדות מרצחים. על כן, הנוסחה צריכה להיות שלום תמורת שלום.
- ביחס לסוריה: שלום עם סוריה לא יכול לבוא על חשבון הגולן אלא אולי בחכירה של 99 שנה.
- ביחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני: צריך להבין שהסכסוך הפלסטיני הוא אינו על שטחים אלא סכסוך של ציוויליזציות. בכל מקום בו יש שני עמים ושתי דתות נגרם סכסוך. האסלאם, גם כאן, כמו בכל העולם נהיה קיצוני יותר מדור לדור ומיום ליום. מאמצי האסלאם חזקים ונואשים להשליט את הקיצוניות בכל העולם וזאת אפילו במחיר ילדים ונשים ושאר אזרחים חפים מפשע. הנוסחה, על פיה יש לתת מדינה לפלסטינים בה יגורו רק ערבים ולעומת זאת בישראל יגורו גם וגם, זה כמו לתת להם מדינה וחצי ולהישאר עם חצי מדינה ביד. כך למעשה איננו פותרים את בעיית האסלאם שיישאר בתוכנו.
- גישתי הכלכלית: מדיניות כלכלית - מפלגת ישראל ביתנו היא מפלגה ימנית – ליברלית. בכל שנות פעילותה קידמה המפלגה לא מעט חוקים שמטרתם להקל על השכבות החלשות, ולפתוח צוהר לפריפריות במדינתנו. אחד החוקים היותר משמעותיים שעברו לאחרונה זהו "חוק שדרות"- חוק המקנה הקלות משמעותיות במס ובארנונה לתושבי הנגב המערבי.


ש: כחבר בשדולה למען ירושלים, מה יחסך למצעד הגאווה בי-ם?

ת: גם אם מדובר במצעד שצעד כבר, אני חושב כי חופש הביטוי הינו ראשון במעלה כל עוד הוא אינו פוגע באוכלוסיות שלמות. התעקשותם של "הבית הירוק" ושאר ארגונים שבאו להציל את "קדושת" דגל- חופש הביטוי וזאת על גבן של שלושת הדתות הקיימות בבירה, לדעתי, הייתה מיותרת ורק העמיקה את הקרע בעם. לא היה קורה דבר אם לא היה מצעד בעיר, חוץ מפגיעה באגו של גופים כאלו ואחרים. אך דבר אחר היה נמנע, הון עתק שהמשטרה הוציאה על אבטחת המצעד מחשש לאלימות, וזריית מלח על פצעי האומה המשוסעת שלנו. באשר לאלימות שהפגינו המתנגדים למצעד, אני מגנה כל סוג של אלימות, אך כמו שיש קיצונים בצד אחד, תמיד יהיו קיצונים בצד השני. על כל פנים אני שמח שהמצעד עבר בשלום וללא פגיעות בנפש.


ש: מה יחסך לביקורת הנשמעת תדיר על התנהלות מפלגתך בצורה לא דמוקרטית, כאשר יו"ר המפלגה למעשה קובע הכל?

ת: ראשית, אין לדבר שחר. שנית, מצב הפוליטיקה היום אינו מזהיר. מפלגות גדולות היום שסועות בקרבם וכמעט שאינן מצליחות להעביר החלטות פה אחד ולהוביל אג'נדה חד משמעית. הקואליציה אינה קואליציה ולא פעם עוברים חוקים בניגוד מוחלט לדעת הממשלה. אין הדבר דומה למפלגת ישראל ביתנו. במפלגתנו מתגלעים לעיתים חילוקי דעות  בין החברים אך יחד עם זאת, תמיד ישנה הצבעה דמוקראטית לחלוטין וברגע שנפל דבר על פי רוב, אנו יוצאים בהחלטה זו כאילו נתקבלה בפה אחד.זאת על מנת לשמור על האחדות פנימה. הדבר מוכיח את עצמו ועל כן לפעמים נדמה כאילו ההחלטות נעשות על ידי יו"ר המפלגה שכאמור, אין זה נכון.


ש: האם אתה חש כי קולך נשמע במפלגה?

ת: בהחלט. אין במפלגתנו אף ח"כ שדעתו אינה נשמעת. במפלגתנו כל ח"כ אמון על נושאים מסוימים וכך לדוגמא, בכל הנוגע לנושא חינוך אני הוא זה המוביל את ההחלטות ואת אג'נדת המפלגה.


ש: כמה זמן אתה מכהן כח"כ?

ת: מאז הבחירות הקודמות, קצת מעל לשנה.


ש: האם העובדה שאתה ח"כ הצעיר ביותר בכנסת (האם גם אי פעם?) באה לידי ביטוי בצורה כלשהי בהתנהלותך או בהתנהלות אחרים מולך?

ת: אכן כיום אני הח"כ הצעיר ביותר בכנסת, אמנם לא אי פעם, אך זה המצב היום. ואכן הדבר בא לידי ביטוי בהתנהלותי שכן רבים מהח"כים הותיקים ניגשים אלי להתייעץ בכל הנוגע לצעירים. הרוב המכריע במשכן מודע לכך שישנו ח"כ שלקח על עצמו לקדם את צעירי המדינה, תלמידי בי"ס, חיילים וסטודנטים. הדבר מתקבל באהדה רבה וההוכחה לכך היא שכל החוקים שהעברתי ועוד אעביר הנוגעים לצעירים מתקבלים בקונצנזוס חוצה מפלגות.


ש: כמה חוקים העברת?

ת: עד היום העברתי שני חוקים.
1. חוק תיקון פקודת מס הכנסה לחיילים משוחררים- החוק מקנה פטור ממס לחיילים משוחררים למשך שלוש שנים מיום שחרורם ולא שנתיים כמו שהיה נהוג לפני שעבר החוק.
2. חוק זכויות הסטודנט- חוק הבא לעגן סוף סוף את זכויותיו וחובותיו של הסטודנט וליישר קו בין כלל המוסדות בארץ.
עוד חוקים רבים בדרך, בין שנדונים בוועדות הכנסת לקראת קריאה ראשונה. בין שנמצאים כבר לקראת קריאה שניה ושלישית ובין חוקים שהוגשו למזכירות והסטאטוס שלהם עומד לפני קריאה טרומית.


ש: מה עושה בקצרה, השדולה לחינוך אקולוגי ציוני?

ת: השדולה לחינוך אקולוגי ציוני באה להגביר את המודעות לסביבה מתוך כתלי בתי הספר והמוסדות האקדמאים. איכות הסביבה זהו נושא מורכב אשר צף ועולה היום בכל העולם. התחממות כדור הארץ, זיהומי האוויר וזיהום הקרקעות והימים לא מקבלים מספיק מודעות בארצנו. על כן בשדולה נידונות דרכים חינוכיות כיצד להטמיע בילדים ובנוער, בחיילים ובסטודנטים את החשיבות הרבה שיש בשימור הסביבה שלנו. למעננו ולמען העולם כולו.


סטודנטיאלי

ש: מה אתה דה-פקטו כיו"ר השדולה למען הסטודנטים בכנסת?

ת: שדולת הסטודנטים בכנסת התכנסה כבר מספר פעמים וזאת במטרה להביא את הסטודנטים אל שולחן הדיונים ולשמוע את טענותיהם והצעותיהם. בכל פעם שראיתי כי ועדת החינוך של הכנסת  נמצאת לקראת דיון משמעותי, אשר עלול לשנות את סדר היום הסטודנטיאלי, כינסתי את השדולה על מנת שאוכל אני לשקול את הדברים ולהביאם בפני הועדה, כמן צינור אשר דרכו ניתן להזין את דיוני הועדה במידע עדכני מהסטודנטים. כך לדוגמא, בזמן מלחמת לבנון השנייה, אשר כזכור, פרצה בתקופת המבחנים, כינסתי את השדולה והגענו יחד למסקנות שנתבקשו בדבר ההקלות לסטודנטים הלומדים בצפון המופצץ וסטודנטים המשרתים במילואים. המסקנות הובאו בפני ועדת החינוך של הכנסת ומשם לשרת החינוך ולראש הממשלה.


ש: למה היה לך חשוב לקחת את התפקיד הזה?

ת: ראשית, כמי שעסק במשך שנים לא מועטות בנושא הסטודנטים, גם כיו"ר אגודה וגם כסיו"ר ארגון הסטודנטים הארצי, הצורך לקדם את אינטרס הסטודנטים הינו אך טבעי. שנית, נושא הצעירים מן הסתם, קרוב מאוד ללבי, אני אישית צעיר, אני אישית סטודנט לתואר שני ובעיות הסטודנטים ידועים לי ונוגעים לי כמו לכל סטודנט במדינת ישראל.


ש: האם אתה עצמך סטודנט?

ת: הייתי סטודנט לתואר ראשון בהוראת טכנולוגיה במכללת סינגאלובסקי, כיום הנני סטודנט לתואר  שני במדיניות ציבורית באוניברסיטת תל אביב.


ש: מה דעתך על מאבק הסטודנטים האחרון?

ת: אמרתי לכל אורך המאבק, ואני חוזר ואומר עכשיו, המאבק היה לגיטימי ובמקום מסוים אף הכרחי. הסטודנטים הוכיחו כי יש בכוחם לצאת למאבק ממושך וכי יש בהם גם היכולת לצפות אל העתיד גם במחיר כבד של סיכון הסמסטר. הסטודנטים אף הוכיחו כי ראייתם צופה למרחוק ודאגתם לעתיד האקדמיה והסטודנטים שיבואו לאחריהם, מעוררת הערכה רבה בי ובלא מעט ח"כים נוספים ואני בטוח שגם בקרב רוב הציבור בישראל.


ש: האם אתה שבע רצון מתקציב ההשכלה הגבוהה, לאחר הקיצוץ המתמשך של מעל מיליארד ₪?

ת: כמובן שלא. הקיצוץ בהשכלה הגבוהה הינו כגדיעת גזע עץ קיומנו. מדינה לא יכולה להתקיים ללא השכלה גבוהה וללא מחקר.  מדיניות הקיצוצים באקדמיה אמנם נבעה מצורך להעביר תקציבים למשרדים אחרים, אך הכל עניין של סדר עדיפויות. ממשלה שאינה יכולה לבנות מהלכים מעבר לאפה עלולה להביא את מדינתה לאבדון. ובכלל אני חושב, כי תקציבים להשכלה הגבוהה צריכים להיות מובלים על ידי מדיניות ממשלתית כהשקפה ברורה ואיתנה היודעת להביט אל העתיד. ורואה באקדמיה כהשקעה אשר תניב פירת אמיתיים. ההפך, רק יגביר את בריחת המוחות של מדינתנו הברוכה בהון אנושי יקר מאין כמוהו. כמו כן אני חושב שעל המוסדות עצמם לעשות רה ארגון בכל הנוגע לניהול התקציבים שהם מקבלים.


ש: האם התנהלות הממשלה מול הסטודנטים הייתה ראויה לדעתך?

ת: התנהלות משרד רוה"מ  למול הסטודנטים אכן הייתה בעייתית הייתה תחושה באוויר שמשרד רוה"מ נוהג בסחבת מכוונת על מנת ללחוץ את הסטודנטים לפינה. במקום לשבת מייד עם פרוץ השביתה ולנסות לגשר על הפערים, בזבז משרד רוה"מ זמן אקדמי יקר. יחד עם זאת אין אני מתיימר ואין אני מקנה באנשים היושבים מאחורי שולחנות המו"מ במצבים שכאלו. אך משרד רוה"מ מתפקידו לדעת להוביל ולמזער נזקים כמה שיותר, לדעת להיות קשוב לצרכי המדינה ולאינטרסים העתידיים שלה.

 


ש: האם לדעתך נכונה הטענה הרווחת שלמעשה מי שמקבל ההחלטות בשלל נושאים, לרבות בנושא תקציבי ההשכלה הגבוהה, הם פקידי האוצר וכי לשר/ת חינוך אין הרבה מה לעשות ממשרדו/ה?

ת: כל שר שמגיע הוא הקובע את המדיניות במשרדו וגם אם מדובר בתקציב. שר היודע את עבודתו, ואשר עבודתו נעשית בצורה מקצועית לרוב לא יתקל בבעיות למול פקידי האוצר וגם אם כן, בסופו של דבר, המילה האחרונה היא של השר.

 


ש: האם יש משהו שתרצה למסור לקהל הגולשים של הפורטל (רובם המכריע סטודנטים)?

ת: כמובן, אוטוטו נגמרת שנת הלימודים, אמנם באיחור אופנתי אך הסוף כבר מורגש בקצות האצבעות. ראשית, אני רוצה לאחל לכולכם הצלחה רבה במבחנים ובעבודות הגמר. שנית, כל אחד ואחת מכם, ידידיי, יתכן ויהיה המנהיג הבא, המנכ"ל הגדול הבא, או המחנך הדגול הבא. ברצוני לומר לכם כי עתידכם, עתיד ילדיכם ועתיד המדינה כולה פרוש כרגע למרגלותיכם, גלו מעורבות, גלו נחישות, תעזו, לכו אחר חלומותיכם עד הסוף ובסופו של דבר ייבנה כאן עתיד למופת. סמוך ובטוח אני בכך.

 


ש: מה אופי יחסיך עם ארגוני הסטודנטים בארץ? התאחדות? ארגון? אגודות סטודנטים?

ת: יחסי עם ארגוני הסטודנטים בארץ הינו טוב מאוד ומניב, לא אחת, פירות אמיתיים לרווחת הסטודנטים. אני עומד בקשר יומיומי עם ראשי הארגונים, הטלפון שלי פתוח תמיד על מנת לתת יעוץ ודחיפה, תשובה או שאלה למטרה אחת. קידום ההשכלה הגבוהה בישראל וקידום הסטודנטים בישראל שזה היינו הך מבחינתי. מרבית מאגודות הסטודנטים בארץ אף הם בקשר רציף ופתוח איתי. אני שמח על כך ומקווה שכך ישאר גם בעתיד.

 


אישי

ש: באיזה גיל עלית לארץ?

ת: עליתי לארץ, ביחד עם אימי וסבתי ז"ל, בגיל ארבע עשרה, בתאריך ה30 בינואר 1992 דהיינו, לפני חמש עשרה שנה. והתיישבנו ברמת גן.

 


ש: האם אתה חש כי בישראל יודעים לקלוט עלייה?

ת: ישנן בעיות לא מועטות בכל נושא קליטת העלייה בארצנו, אך כמו בכל נושא ישנם כישלונות וישנן הצלחות. נושא קליטת העלייה הינו נושא שמפלגתנו מקדמת בשיא הכוח בכדי לשפר את מעמד העולים בישראל. ישנה עוד עבודה מרובה לפנינו על מנת לקחת נושא זה, לשפרו ולקדמו וכמובן להפיק לקחים מטעויות העבר.

 


ש: איך היה עבורך הליך הקליטה האישי שלך?

ת: לא קל אף פעם להגיע למקום חדש, אך עם הרבה כוח רצון ודחיפה ואמונה של אימי, חיבור לאנשים הנכונים, התרחקות נבונה מצרות, הצלחתי להעפיל תרתי משמע, ולהגיע למקום בו אני נמצא עכשיו. אני מוכרח לציין כי ההתחברות המהותית למדינת ישראל ולפטריוטיזם החלו בצבא, שם הוחדרה ללבי אהבת הארץ.

 


ש: אם היו נותנים לך חוק אחד להעביר בלי שום בעיה – איזה חוק זה היה? באיזה תחום?

ת: חוק שילוב עולים במערכת החינוך- חוק זה בא לתת מענה לבעיה הקשה של קליטת עולים במערכת החינוך. אחוזים גבוהים של הנוער העולה מתמודדים מול קשיים יומיומיים ונושרים ממערכות החינוך. החוק מציב תנאים חדשים בכל הנוגע לחינוך עולים ושילוב מחנכים עולים ואנשי צוות מיומנים מן העלייה על מנת שיוכלו לדבר בשפה אחת עם הילדים העולים.

 


"ת.ז."

ש: סטאטוס משפחתי?

ת: אני חי באושר עם אשתי, אינה, ובני שון בעיר אריאל שבשומרון.

 


ש: האם קיימת דמות המהווה השראה עבורך? אם כן, מי הדמות? ומדוע?

ת: ח"כ יורי שטרן ז"ל. כשאני נזכר בו אני רואה דבר ראשון, בן אדם. אדם יקר שידע להעריך כל אדם באשר הוא. יחסי אנוש מן המעלה הראשונה. כמו כן, יורי שטרן ז"ל היה אחד הפרלמנטרים הדגולים והמבריקים ביותר שידעה מדינתנו. איש של אהבת העם והארץ ברמ"ח אביריו ושס"ה גידיו. ציוני אמיתי שהציונות בקרבו היא כאוכל נפש.


ש: איזה ספר קראת לאחרונה?

ת:

- "צייד הטרוריסטים"- "אנונימוס" זהו ספר המספר על אישה שגדלה בישראל והיום היא יועצת בינלאומית לטרור. חשוב לקרוא את הספר בכדי להבין מהו טרור ומהן המניעים המובילים את הטרוריסטים.
- "אגדת נדיה ונדב" של שמואל פרץ.
- ברוסית אני ממליץ על הספר "עזאזל" של בוריס אקונים.
- באנגלית אני ממליץ על duglas adams – "the ultimate hitchhiker's guide"

 


ש: איזו מוזיקה אתה אוהב?

ת: שנות השמונים.

 


ש: מה התחביבים שלך?

ת: בזמני החופשי אני אוהב לטייל ולבלות בחיק משפחתי, עם אשתי והילד. אני משחק כדורגל ומתאמן באגרוף. כמו כן, כמו כל בחור צעיר, גם אני אוהב לצאת לבלות עם חברים, במועדונים ופאבים האהובים עלינו.

 

 

הדפסה   שלח לחבר

עוד כתבות

תגובות

סה"כ 3 תגובות
מאת
כותרת
תוכן
אלכס אל תשכח את 119
אתה תותח
מאת עטלף | 08.08.2008
אאאא (לת)
מאת ענת | 23.04.2009
ח"כ אמיתי וישר
אלכס מילר בעל אמביציה גבוהה .נאמן לארצו .דואג לקידום הערכים במדינה.המשך ככה.......כל הכבוד
מאת מסיקה זיו | 07.01.2010
בחזרה לדף המגזין הראשי
האם אתה מרוצה מהמסלול בו אתה נמצא
שלח
אתר פרופסור הינו אתר לסטודנטים ובוגרים הכולל תוכן אקדמי רב מסוגים שונים: עבודות אקדמיות, מבחנים, סיכומים, מלגות, תרגומים, בנוסף ניתן ליהנות ממגוון מלגות ומכירת תוכן אקדמי.