פרופסור
הפריט נוסף לסל הקניות שלך

עבודה אקדמית בכלכלה וניהול מהאוניברסיטה הפתוחה

מדעי החברה

סמינר
חשבונאות,ביהס למנהל עסקים / ניהול,מדעי החברה
מוסר ואחריות חברתית כלכלית
דירוג דירוג דירוג דירוג דירוג
מה מותר ומה אסור בפרסום היא לא רק שאלה משפטית, אלא גם אתית ומקצועית. בכל פרסום יש מידה של הטעיה. הפרסום לא נועד לקדם את האמת המוחלטת וודאי לא נועד למסור לצרכן את כל האמת. מטרת הפרסום היא לקדם את האינטרסים של המפרסם. הצרכן כמובן מודע לכך, או צריך להיות מודע לכך. בתחום זה אנו נמצאים על חבל דק, כאשר ההטעיה אסורה על פי חוק ומהווה גם עבירה פלילית שעונשה עד שנת מאסר. השאלה הגדולה היא כמובן מהי הטעיה? או מהי האמת הפרסומית? יש פער גדול, כמעט קשה ליישוב בין הנורמה הנדרשת בחוק ובפסיקה של בתי המשפט, לבין המקובל בעולם הפרסום. אחת הטענות המרכזיות כנגד הפרסומות בטלוויזיה היא שהן חסרות טעם, גסות, ופוגעות בחינוכם של ילדים. רבים טוענים כי לפרסומת כוח מעצב ומחנך. ילדים שרים את הפרסומות ומשננים אותן, וגם המבוגרים מושפעים מהשפה ומהדימויים של עולם הפרסום. עולם הפרסום הוא עולם מלא ילדים. הילדים, כך מסתבר, הם ידידיו הטובים של הפרסומאי. ילדים זוכרים פרסומות, אוהבים אותן, וככל הנראה גם מושפעים מהן. המחוקק קבע לעניין זה תקנות מיוחדות שכל מטרתן למנוע השפעה מניפולטיבית על קטינים. התקנות קובעות כי הפרסומת תהיה תואמת ערכים חיובים כגון אדיבות, סובלנות, אחווה וכו'. אסור לעודד קטינים לשכנע את הוריהם או להפציר בהם לרכוש עבורם את המוצר ואסור לכלול בפרסום רמזים מיניים. ספק רק אם חלק ניכר מהפרסומות הפונות לילדים עומדות בכללים אלה. התפיסה הרווחת בעולם רואה את הילדים כקהל יעד נהדר – הם צופים שעות בטלוויזיה, מבזבזים בחדווה את דמי הכיס שלהם, הולכים לקניות עם ההורים ומנדנדים לקנות את המוצר החדש שזה עתה ראו בפרסומת. לכן רווחת הנטייה לחשוש מהשפעת השיווק על קטינים, יותר פעילים דורשים היום ממדינות להטיל הגבלות על פרסום הפונה לילדים. הילארי קלינטון, הסנאטורית הטרייה, מתכננת להגיש הצעת חוק המסמיכה את רשות המסחר הפדרלית לעצור שיווק "לא הוגן" לילדים. באירופה מתפשטת החקיקה להגבלת שיווק לילדים. בשבדיה חל איסור משנת 1991 לפרסם לילדים מתחת לגיל 12. ביוון חל איסור על פרסום צעצועים בטלוויזיה עד שעה 22:00. איטליה, פולין, בלגיה ואירלנד דנות בסוגיה.
מוסר בפרסומות ילדים
2008
100
מחיר:
400.00 ש"ח

רכישת עבודה אקדמית
אתר פרופסור מעודד יצירה עצמאית וחשיבה מקורית. עבודות אקדמיות המועלות לאתר ע"י הגולשים ומערכת פרופסור הינן לצורכי קבלת רעיונות, השראה וביבליוגרפיה לעבודה אקדמית / עבודה סמינריונית / סמינריון / כתיבת סמינר או תזה עצמאיים. קניית עבודה ורכישה של חומר אקדמי באתר, הינם לשימוש אישי של הגולש ואסורים להעתקה או הגשה כעבודה אקדמית מקורית כמפורט בתקנון אתר פרופסור.
אתר פרופסור הינו אתר לסטודנטים ובוגרים הכולל תוכן אקדמי רב מסוגים שונים: עבודות אקדמיות, מבחנים, סיכומים, מלגות, תרגומים, בנוסף ניתן ליהנות ממגוון מלגות ומכירת תוכן אקדמי.