פרופסור
הפריט נוסף לסל הקניות שלך

עבודה אקדמית במדעי המדינה מאוניברסיטת תל אביב

מדעי החברה

סמינר
מדעי המדינה,מדעי החברה
ניתוח קבלת החלטה ב-מ.ר.ל.מ
דירוג דירוג דירוג דירוג דירוג
הקדמה בעבודה זו אנתח תהליך קבלת החלטות שנעשה בחברת מ.ר.ל.מ משני היבטים: הראשון על- פי מודל הביחון המעורב של עציוני (1967). ההיבט השני יהיה של גישת הניהול המודרנית, ה- M.Q.T. כפתיח לדיון אעמוד על מהותה של חברת מ.ר.ל.מ (מוקד רפואי לילי משלים) ועל ההחלטה שנתקבלה. מ.ר.ל.מ הינה החברה הגדולה בישראל לשירותי לילה רפואיים. בבעלותה 25 מרפאות בכל רחבי הארץ המספקות שירותי רפואה בכל שעות הערב, הלילה, סופי שבוע והחגים. הקונצפציה היא לענות על הצרכים המיידים שאינם נענים על- ידי קופות- החולים השונות, כאשר הדגש הוא על לקוחות המנויים לשירות. מ.ר.ל.מ כיום היא ספקית שירות הלילה הרשמית של קופת- החולים הכללית, אך הבעלות עליה פרטית- 49% בידי "חברת השמירה" וכ51%- בידי זכייני הסניפים של מ.ר.ל.מ. בכל הארץ. מ.ר.ל.מ קיבלה החלטה בנובמבר 98' להוסיף למכלול המוצרים והשירותים שלה מוצר חדש בשם "עזר- פון". יעדי ההחלטה: הראשוני, לתת מגוון רחב של מוצרים ללקוח ולאפשר לו לקבל סל שירותים רחב בהרבה. היעד המשני, להרחיב את אוכלוסיית היעד של החברה. חשוב להדגיש כי אין למ.ר.ל.מ כל חלק ברווחים הישירים כתוצאה ממכירת שירות עזר- פון. היישום החל בינואר 99'. את ההחלטה אנסה לנתח בקונטקס הכולל של המטרות העיקריות והמשניות, ואבחן את החלופה שנבחרה להגשמתן. הניתוח יתבסס על- סמך עבודתי בחברה ועל ראיונות שערכתי עם חוזה חביבי, מנכ"ל מ.ר.ל.מ ושותף בכיר. עזר- פון הינה חברה קטנה המספקת לבית המנוי לחצן אלקטרוני, המאפשר בלחיצת כפתור, להתקשר אל המוקד הארצי שלה. עד כה המנוי היה מתקשר טלפונית למוקד מ.ר.ל.מ ומזמין רופא לביתו. הלחצן מאפשר שירות רחב בהרבה מהקודם, שניתן לחלקו לשלוש פאזות: הראשונה, שירות חירום- מ.ד.א, משטרה, מכבי- אש וכו'. השניה היא שירותי החברה הניתנים- שירות ביקורי הבית של מ.ר.ל.מ ואבטחת הדירה של "מוקד 99", שבבעלות "חברת השמירה". הפאזה השלישית קשורה בהזמנת שירותים: טכנאים לבעיות חשמל ואלקטרוניקה, תיקון בעיות אינסטלציה וביוב, הזמנת כרטיסי קולנוע ותיאטרון, הזמנת ביביסיטר לילדים וכו'. עלות השירות החדש: 55 ש"ח לחודש כאשר הוא נרכש ללא קשר למ.ר.ל.מ. בשילוב עם מנוי לשירותי הלילה של מ.ר.ל.מ המחיר יורד עד ל30- ש"ח, בהתאם למספר הנפשות בבית. כאמור, מ.ר.ל.מ אינה מקבלת כל תמורה כספית בעבור שירות זה- כל הסכום עובר לעזר- פון. החלטה זו הינה הראשונה ברצף החלטות המתוכננות לטווח של שנתיים על- ידי הנהלת מ.ר.ל.מ. פעולות אלה יכללו הוספת מוצרים חדשים כמו: ביטוחי חיים, ביטוחים סיעודיים, ביטוחים משלימים לניתוחים וכו'. המטרות, עליהן ארחיב בהמשך, הן בשלב הראשון, מתן שירות טוב ומגוון למנויים, ובשלב השני, הרחבת אוכלוסיית היעד של החברה עד למאה אחוז מכלל האוכולוסיה. חוזה חביבי: "לא יהיה בית או אדם שלא נפנה אליו ולא נוכל לספק לו סוג של שירות כלשהו, שיתאים לו" . בינתיים, במסגרת השיפור בשירות ובמוצרים, מתבצעות ישיבות להערכת השינויים ,שיושמו עד כה, בתוך ההנהלה עצמה ובין ההנהלה לעובדים. כמו- כן, ניתנות הדרכות לצוותים השונים ומתקיימות ישיבות צוותים, בהקשר הכנסתם של המוצרים והשירותים החדשים. על כך ארחיב מאוחר יותר.
אוניברסיטת תל אביב,מדעי החברה,מדעי המדינה,ניתוח קבלת החלטה ב-מ.ר.ל.מ,ד"ר יצחק כ"ץ
ד"ר יצחק כ"ץ
92
מחיר:
140.00 ש"ח

רכישת עבודה אקדמית
אתר פרופסור מעודד יצירה עצמאית וחשיבה מקורית. עבודות אקדמיות המועלות לאתר ע"י הגולשים ומערכת פרופסור הינן לצורכי קבלת רעיונות, השראה וביבליוגרפיה לעבודה אקדמית / עבודה סמינריונית / סמינריון / כתיבת סמינר או תזה עצמאיים. קניית עבודה ורכישה של חומר אקדמי באתר, הינם לשימוש אישי של הגולש ואסורים להעתקה או הגשה כעבודה אקדמית מקורית כמפורט בתקנון אתר פרופסור.
אתר פרופסור הינו אתר לסטודנטים ובוגרים הכולל תוכן אקדמי רב מסוגים שונים: עבודות אקדמיות, מבחנים, סיכומים, מלגות, תרגומים, בנוסף ניתן ליהנות ממגוון מלגות ומכירת תוכן אקדמי.