הפריט נוסף לסל הקניות שלך
סוג התוכן: | עבודה אקדמית |
מסלול לימודים: | לימודים כללים ובין תחומים,מדעי הרוח |
שם קורס: | אליס בארץ הפלאות |
דירוג: | |
תיאור: | מבוא: הפופולריות של אליס בולטת בתחום הפסיכולוגיה, וישנו שימוש נרחב בדוגמאות מתוך הגרסה הרשמית, המשמשות כמודל להסברת תופעות פסיכולוגיות מתחומי הפסיכולוגיה הקלינית, החברתית והקוגניטיבית. כך למשל, משפטו של הדודו "Everybody has won and all must have prizes"(Carroll [1865] 1994, 13) משמש בסיס להסבר תופעה חברתית בה כל חברי הקבוצה נתפסים כטובים מממוצע הקבוצה (Duncan, 2002). ניתן לבחון את האמביוולנטיות של הגרסה הרשמית מנקודת מבט פסיכולוגית. טקסט אמביוולנטי מורכב לפחות משני דגמים: האחד דגם מקובל וממוסד בספרות הילדים, והאחר דגם ממוסד בספרות המבוגרים. השילוב והמשחק בין הדגמים מאפשר את הפניה לשני הקהלים. הפניה לקהלים השונים מבוססת על ההנחה שילד מבין את הטקסט ברמה פשוטה יותר (שביט, 1996). בגרסה הרשמית למבוגרים הטקסט מציג את האספקט הנפשי בצורה שונה לעומת גרסת הילדים, ובכך מעניק לגרסה הרשמית מעמד אמביוולנטי. מכאן, נשאלת השאלה מהם ההבדלים בין תבנית ההפרעות הנפשיות בגרסה הרשמית לבין הופעתם בגרסת הילדים. שאלה זו תבחן בעיקר באמצעות הדוגמא של הופעת סינדרום 'אליס בארץ הפלאות' בנוסחים השונים. |
תגיות: | ספרות, אליס |
נושא: | אליס בארץ הפלאות |
שנה: | 2006 |
מרצה: | פרופ' זהר שביט |
ציון: | 95 |