פרופסור
הפריט נוסף לסל הקניות שלך

עבודה אקדמית בכלכלה וניהול ממכללת רופין

ba מנהלים

סמינר
כלכלה וניהול,כללי / כלכלה בהתמחות מנהל עסקים,מדעי החברה / כללי,ba מנהלים / ניהול,מדעי החברה / מנהל עסקים,כללי
יזמות עסקית
דירוג דירוג דירוג דירוג דירוג
במחקר זה נבדוק חסמים אובייקטיביים העומדים בפני יזמות עסקית של נשים. בעיקר נתמקד בבדיקת הבדלים דמוגראפיים, סוציו -אקונומי והבדלי הכשרה בין נשים לגברים העוסקים ביזמות עסקית. הגורמים שיבדקו הם: • גיל • הכנסות (יחס הכנסות-הוצאות) • השכלה • עיסוק קודם • ניסיון ניהולי השערות/שאלות המחקר המחקר מורכב משאלות מחקר (כאשר לא אותרו קשרים ברורים בין המשתנים הנבדקים בסקירת ספרות קודמת) והשערות מחקר (כאשר אותרו קשרים ברורים בין המשתנים הנבדקים בסקירת ספרות קודמת) שאלות המחקר הן: א. האם יש קשר בין גיל היזם לבין מינו? ב. האם יש קשר בין רמת ההשכלה של היזם לבין מינו? השערות מחקר הן: ג. ימצאו הבדלים בהכנסות וביחס הכנסות-הוצאות בין גברים יזמים לנשים יזמיות: • הכנסתן של נשים עצמאיות נמוכה באופן יחסי מזה של גברים. • הכנסתן של נשים אינה מכסה בד"כ את ההוצאות הראשוניות של העסק. • נשים יתקשו להגדיל את הכנסתן לאורך זמן. ד. ימצאו הבדלים בין גברים ונשים יזמיות לבין עיסוקם הקודם כך: • אצל נשים תהייה נטייה להיות יזמיות בתחומים בהם יש להם ניסיון קודם יותר מאשר אצל גברים יזמים. • יימצאו הבדלים בין טיב ההעסקה הקודמת (שכיר/עצמאי) למין היזם. ה. יימצאו הבדלים בניסיון הניהולי של גברים ונשים יזמיות: נשים יזמיות בעלות פחות ניסיון ניהולי מאשר גברים יזמים. מבוא "אתה יכול להיות יזם, ולא חשוב מה ה-I.Q שלך, מה יכולתך הגופנית, מתי נולדת ומאיזה מין אתה. ואל תטעה - יזמים הם אנשים מאוד מיוחדים, אבל לפני שהפכו ליזמים, הם היו אנשים רגילים... אתה יכול ללמוד את כל מה שצריך, כדי להיות יזם. אתה רק צריך רצון ונכונות ללמוד. עליך להיות קשוב ומכוון למטרה" (שפסקי, 1995, עמ' 163). כך פותח שפסקי את אחד הפרקים בספרו "יזמים נוצרים, לא נולדים", המשמש מדריך ליזם המתחיל. הבנה זו כי ניתן לחנך ליזמות מנחה את האוניברסיטאות והמכללות המכשירות יזמים, את בתי הספר התיכונים העוסקים בחינוך ליזמות כתחום דעת, ואף אותנו, השואפים לראות את החינוך ליזמות כחלק משמעותי בתכנית הלימודים הכוללת של בית הספר היסודי וכערך חשוב, הנטוע בהוויה הבית-ספרית, ואשר לאורו פועלים התלמידים, ההורים, צוות המורים וההנהלה. מציאות החיים כיום מצביעה על יזמות כאחד הביטויים המרכזיים של התקופה הפוסט- מודרנית. ניתן לראות זאת בבירור בעולם התעסוקה, המדגיש את הצורך בכישורי יזמות לתפקידי מפתח בתחומים מגוונים. זאת ועוד, ניתן להבחין בהתפשטות היזמות כתופעה בכך שאוניברסיטאות רבות פיתחו תכניות לטיפוח וחיזוק היזמות. הביקוש להן רב וההרשמה של התלמידים גואה. ד"ר דוד פסיג טוען, שתפקידו של כל דור מאז ומעולם היה להכשיר את הדור הבא לקראת העתיד. אולם אופיו של העתיד שבפניו אנו עומדים אינו דומה לעתיד שבפניו עמדו דורות קודמים. הוא מציין שבעידן החדש, יזדקקו למיומנויות חדשות בעיקר בשלושה תחומים: מיומנויות למידה, מיומנויות של יצירת קשרי אנוש ומיומנויות של בחירה ויזמות. המיומנויות החדשות יצריכו חשיבה אחרת נוכח המציאות החדשה. מבחינה קוגניטיבית יהיה צורך להכשיר את התלמידים להיות יזמים ובעלי חשיבה יזמית (פסיג, 1997). בעשור האחרון אנו עדים לעליה דרמטיים בנשים יזמיות, בעיקר בארה"ב ((Small Business (Administration, 2001. לתופעה זו השפעה כבדת משקל על הכלכלה העולמית, לכן החוקרים ממשיכים לחשוף את ההבדלים בתכונות, המניעים וסגנון ההתנהלות של נשים יזמיות. במשך 25 השנים האחרונות מחקרים זיהו תחומים עיקריים הקשורים ליזמות בהם נשים וגברים דומים. אך היו "איטיים" יותר בחקירת ההבדלים הג'נדריאליים )Moore & Buttner, 1997). ההבדלים הג'נדריאליים עסקו בין היתר במוטיבציה לעסוק ביזמות, במאפייני אישיות של היזם וכן באיזון בין תפקידי בית-משפחה בקרב גברים ובעיקר נשים. מחקר זה מתמקד בהבדלים הדמוגראפיים והסוציו-אקונומיים בין גברים ונשים יזמים, תחום שנחקר במידה פחותה, והוא נערך בישראל. מטרתו לתרום לספרות הרחבה העוסק בחקר יזמות ולהבנה מלאה יותר של נשים יזמות בפרט. תחילתה של עבודה זו תציג סקירה של מחקרים העוסקים בתופעת היזמות בכלל וחקר יזמות נשים בפרט, תוך התמקדות במחקרים שבדקו הבדלים דמוגראפיים וסוציו-אקונומיים בין גברים ונשים יזמים. בהמשכה של העבודה יוצגו ממצאי המחקר הנוכחי שבחן הבדלים דמוגראפיים וסוציו-אקונומיים של גברים ונשים יזמים בישראל. בסופה נדון בעיקרי הממצאים.
יזמות נשים,עסקים,יזם,נשים,סוציואקונומי,סמינר,סמינריון
יזמות עסקית נשים
2007
ד"ר סיביל הילברון
100
מחיר:
200.00 ש"ח

רכישת עבודה אקדמית
אתר פרופסור מעודד יצירה עצמאית וחשיבה מקורית. עבודות אקדמיות המועלות לאתר ע"י הגולשים ומערכת פרופסור הינן לצורכי קבלת רעיונות, השראה וביבליוגרפיה לעבודה אקדמית / עבודה סמינריונית / סמינריון / כתיבת סמינר או תזה עצמאיים. קניית עבודה ורכישה של חומר אקדמי באתר, הינם לשימוש אישי של הגולש ואסורים להעתקה או הגשה כעבודה אקדמית מקורית כמפורט בתקנון אתר פרופסור.
אתר פרופסור הינו אתר לסטודנטים ובוגרים הכולל תוכן אקדמי רב מסוגים שונים: עבודות אקדמיות, מבחנים, סיכומים, מלגות, תרגומים, בנוסף ניתן ליהנות ממגוון מלגות ומכירת תוכן אקדמי.